Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 19 tra 2024 22:34.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 42 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 25 stu 2015 21:24 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 03 lip 2013 21:41
Postovi: 243
Lokacija: BiH, Sarajevo
Upravo tako Statler sam i planirao, poneki vikend otići na Bjelašnicu, Igman, Vlašić... Naredne subote planiram montirati zimske gume, i pripremiti ga. Jeste da mu je zadnja vuča, ali to daje dodatnu dozu avanture :) . Jedva čekam da prenoćim u njemu na nekoj planini, dok vani snijeg pada.


Vrh
   
PostPostano: 26 stu 2015 08:49 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7230
Lokacija: Osijek
Obavezno i lance ponesi ako planiraš gore, a ima snijega. :think:


Vrh
   
PostPostano: 03 pro 2015 10:38 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 07 srp 2015 12:30
Postovi: 116
Statler je napisao/la:
i ja sam identičnog mišljenja kao bajki... danas imaš te tzv. "čuvare akumulatora" -u hrvatskoj ih ima i po 100-tinjak kuna i nema brige sa stajanjem auta tijekom zime... a friž je najbolje ostaviti širom otvoren da se lufta tijekom nekorištenja...

evo nešto ovakvo:
http://www.molydon.hr/proizvodi-info/49 ... 0-%2062100


Kupio sam taj u Molydon-u i tad je na webshopu pisalo da je za akumulatore od 30-250 Ah. Dobijem ga doma i piše na kutiji od 5-125 Ah (u međuvremenu su promjenili opis).

Imam gel akumolator od 155 Ah, kaj mislite dali ovih 155-125 = 30 Ah koliko je moj akumulator 'prejak' ima kakvog utjecaja?


Vrh
   
PostPostano: 03 pro 2015 23:56 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Nema veze jer punjač puni sa recimo 5-8 Ampera a to znači da će akumulatoru većega kapaciteta trebati više vremena da ga napuni. Uostalom aku se i pune sa slabijom strujom u cilju očuvanja

Ja ga imam (gel tip) i auto spojim utičnicom na 220V jedamput misečno da mi ga njegov 220/12V punjač napuni kojega ima svaka kamp kućica i kamper več fabrički instaliranog-..a inace je preko glavne sklopke od 12V u kamperu ionak sve isključeno u krugu 12V pa nema niti pražnjenja gel baterije, tako da se baterija niti ne troši. Dakle ovo je samo nadopunjavanje nazovimo to "uspavane " baterije.


Vrh
   
PostPostano: 04 pro 2015 08:44 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7230
Lokacija: Osijek
befree je napisao/la:

Kupio sam taj u Molydon-u i tad je na webshopu pisalo da je za akumulatore od 30-250 Ah. Dobijem ga doma i piše na kutiji od 5-125 Ah (u međuvremenu su promjenili opis).

Imam gel akumolator od 155 Ah, kaj mislite dali ovih 155-125 = 30 Ah koliko je moj akumulator 'prejak' ima kakvog utjecaja?



Kako ti je i RI napisao, samo ti to spoji i ništa nebirini! :handgestures-thumbup:


Vrh
   
PostPostano: 04 pro 2015 09:17 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 07 srp 2015 12:30
Postovi: 116
RI898 je napisao/la:
Nema veze jer punjač puni sa recimo 5-8 Ampera a to znači da će akumulatoru većega kapaciteta trebati više vremena da ga napuni. Uostalom aku se i pune sa slabijom strujom u cilju očuvanja

Ja ga imam (gel tip) i auto spojim utičnicom na 220V jedamput misečno da mi ga njegov 220/12V punjač napuni kojega ima svaka kamp kućica i kamper več fabrički instaliranog-..a inace je preko glavne sklopke od 12V u kamperu ionak sve isključeno u krugu 12V pa nema niti pražnjenja gel baterije, tako da se baterija niti ne troši. Dakle ovo je samo nadopunjavanje nazovimo to "uspavane " baterije.


Ja sam akumulatore maknuo iz kampera i pospremio u podrum na suho i stabilnu temperaturu. Akumulatori su napunjeni do kraja. Čitajući tvoj komentar stekao sam dojam da nemam potrebe spajati puni akumulator na ova za održavanje ili ?


Vrh
   
PostPostano: 04 pro 2015 19:27 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Glede akumulatora dobro je pročitati ovo:

http://192.185.162.101/~inverter/index. ... kumulatora

dakle nadopuniti svaka 3 mjeseca sa strujom 5-8A i naponom od 14V, a isto je tako u pravu da alternatorom necemo napuniti akumulator, a posebice ako auto držimo na minimumu...

kod starih tipova akumulatora sa čepovima uvijek sam provjeravao elektrolit i stanje napunjenosti sa Hidrometrom- ovako:

http://www.savjetnica.com/svjeti-za-odr ... umulatora/

uglavnom treba oko 2 dana sa strujom od 4-8A da se napuni 100%

ovdje su uputstva kako skladištiti izvađeni akumulator

http://www.hr.varta-automotive.com/hr-h ... e/storage/

koje kaže da se dopunjava svaka 2 mjeseca

možda nešto kamionskih savjeta od Volva

http://www.volvotrucks.com/trucks/croat ... latora.pdf

ovo bi bilo održavanje GEL baterija

http://www.solarno.hr/katalog/proizvod/ ... v-2v-600ah


http://www.vesna-akumulatori.hr/akumulatori.html
a ovo bi bilo važno (na dnu stranice) da napon punjenja ne bi smkio biti veci od 14,2V ???!!!! tako kaže Vesna proizvođač Gel baterija....

i na kraju za one lijene koji se ne žele bahčati sa baterijama, punjenjem, mjerenjem gustoće elektrolita itd imamo automatik pametne punjače koji sve ovo obavljajui sami a kojega je spomenuo Moderator....

http://www.kesic-oprema.hr/index.php?op ... &Itemid=88


Moj način je da je za sada kamper bez nadstrešnice pa se koristi koa svakodnevno vozilo za placu, prevoz tereta, ljudi itd.....dakle u punom je opticaju,,,,

slika


kada me nema doma onda stoji netaknut i par mjeseci.....tada se;

Gel baterija u stambenom prostoru puni preko punjača serijski ugrađenog u kamper i tako da se spoji na 220V kao da smo u kampu....a isto se pali i frižider da se ne uspava i to jedan dan na svakih mjesec dana
Kada je to završeno 12V glavni prekidač u kamperu se iskopča tako da je baterija bez ikakve potrošnje dakle kao da je u podrumu

Startna baterija se drži ukopćana kada se auto jedamput mjesčno starta da ulje podmaže motor i mjenjač....
slika

kada je ta secija izvršena tada se odspaja minus pol na startnoj bateriji (ima jednostavnu spojnicu koja se jednim prstom odspoji sa baterije)

slika

sada se običnim punjačem nadopuni startna baterija oko jedan dan...time je završen jednomjesečni ciklus

ovime dobijam da su baterije stalno 90% napunjene a kako nisu u strujnom krugu nema niti pražnjenja, a jednom mjesčno se baterije striujno Aktiviraju i nadopunjavaju a usto se održavaju i motor i frižider.....

Sto se vode tiče kada smo već kod održavanja stanja za niske temperature najprije ispustim vodu iz tanka pitke vode, sive otpadne vode te ispraznim kazetu WC-a

zatim ide pražnjenje bojlera tople vode trumatic kombi...preko ovog crvenog gumba kojeg se stisne na dolje i isprazni sustav (vidi se kako curi na cjev ispod auta)

slika

tada se skida pumpica vode u rezervaru i komprimiranim zrakom ispuše sva voda iz cijevovoda

slika

jasno sa otvorenim SVIM slavinama ali jednom po jednom po redosljedu udaljenosti od pumpice dakle sudoper prvi zatim WC tuš i umivaonik i na kraju wc skoljka (tamo ima solenoid pa treba pomoćnik držati uključeno ispiranje) i to najprije hladnu pa onda toplu vodu....obićno po špini iscuri oko 2 dl vode (tople i hladne )

slika

kod wc kasete sam primjetio blokiranje gumene brtve (koje ima za kupiti za thetforda) pa je namažem vazelinskom masti

slika

sa octom isperem i tank otpadne i Wc kasetu i stvarno nema neugodnih mirisa...

slika

dosta se vlage skupi u silici pa nije loše pratiti stanje u posudici...

slika

pošto sam stari braćni štramac pardon madrac skratio sa 160 na 140 cm i ubacio na mansardu njega ne skidam, naime svi novi kamperi imaju pravi madrac da se čovijek lipo naspava nakon umornoga kamperskoga dana....

slika

dok one ostale male spužve skidam i spremam...

slika

ovo bi bilo sve moje održavanje kampera tokom zime kada vozi / stoji ovisno o potrebama...i prilkama, ali uglavnom to je cjelogodišnje registriran auto kojega treba koristiti što je moguće više.....


Vrh
   
PostPostano: 08 pro 2015 20:33 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Reka bi Dalmatinac još par riči oko struje.....a zašto? Jer kada vam nesto crkne recimo u Engleskoj usred Londona onda je i najjednostavnija pumpica za vodu problem...jer se gubi dragocjeno vrime....od godišnjega....


dakle ovo je relativno dobar priključak za kamp i doma gdje imamo utičnicu na licu mjesta

slika

slika

jedan kabel ide direkt na punjač akumulatora

slika

a ovaj drugi glavni ide preko sklopke direktno na srce kamperovog strujnog sistema ato je ispravljač 220/12V

slika

slika

sa njega ide linija na glavni panel sa kojime rukujemo strujom

slika

ovdje vidimo da je utikač označen sa ledicom koji svjetli 220V te vidimo onaj 12V prekidač koji svjetli za glavni strujni krug u kamperu. To je glavni prekidač kojim potpuno odvajamo sve potrošače od punjača i akumulatora. Isključivanjem ovoga prekidača batrija i punjač 12V kao izvori napajanja su u potpunosti odvojeni od sistema.

slika

slika

za test stanja baterije imamo isto prekidač na panelu

slika


recimo tako da imamo dva izvora napajanja 12 voltnog sistema u kamperu, bateriju 12V kao primarni i punjač 220/12V kao sekundarni izvor.

Baterija isto ima priključak koji se lako skida sa polova

slika

slika

kada je uključena struja 220V na kamper preko vanjske utičnice ispravljač UVIJEK puni bateriju bez obzira na položaj glavne sklopke na prije spomenutom panelu, dakle ovaj gel akumulator možemo punit i ako je sve isljučeno u 12V strujnome krugu, a to je važno jer nam tada nece raditi frižider....

slika


struja se od baterije vraca na ispravljač i ide preko sklopa osigurača u strujne krugove

slika


ovdje ima i lokalni prekdač koji isto tako isključuje sve strujne krugove kao i onaj na panelu...

slika

slika


grupa osigurača se nalazi i na bateriji kao sigurnost ako baterija ide u kratki spoj, dobro je imati set osigurača za rezervu

slika

preko ovog seta osigurača dolazi i punjenje sa alternatora a koje radi na principu da su baterije spojene startna i kamperova skupa na isti vod a prekidač je ključ paljenja automobila koji kada auto stoji odspaja baterije da ne bi došlo do pražnjenja startne...


koji je zaključak.....baterije ne treba vadit nego samo skinut minus pol (startna baterija) i tako ih skladistiti ako se suto ne upotrebljava....vanjskim punjacem puniti startnu a preko unutrašnjega ispravljaca gel kamperovu bateriju sa time da 12 V glavna sklopka na panelu može biti i isključena, a gel ce se punit tako da ne treba odspajat kleme na gel akumulatoru....ako uključimo 12V glavniu sklopku a frižider je na 220V tada ce i on raditi ako nema vode u tanku tada i sklopku pumpice iskopčat

jako pametno i jednostavno zar ne?

sto gubimo odspajanjem minus pola startne baterije? Samo memoriju sata u autu....koja bi polako ispraznila akumulator tokom vremena do kraja i time ga bespovratno oštetila.


Vrh
   
PostPostano: 11 pro 2015 21:59 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Primječujem da zimi svi šrafimo po kamperima pa evo još nekih ideja da se ne zaboravi.....

problem propuštanja vode obično uočimo kasno, tek kada nam se unutrašnja obloga izvitoperi i nabubri



slika

kada odlijepimo tapetu tada se vidi

slika

slika

da je praktički drvena nosiva konstrukcija nestala

slika


jasno da je uzrok natapanje vodom a vlaga stvara gljivice koje pojecu drveninu.....


dakle da bismo to izlijecili dobro je pregledati citavu konstrukciju do u detalj pa na vrijeme otkriti eventualne bolne točke....

kod Slovenaca su problem vrata i to na svim kampicama , pritisnite vanjski rub prstom i evo problema

slika

držač vrata zna bit isto uzrok prodora uslijed slabe brvene mase ispod koja vremenom oslabi

slika

slika

na žalost Slovenaca pod tuš kade u kupaonici je katastrofa , napuknuo na nekoliko mjesta tako da voda nakon tuširanja dobro namače podnicu kampera a podnic aje kako smo rekli baza da bi se kamper kupio jer sve se da popravit ali popravak podnice je preskup....

slika

teba pregledati i oplatu kampera i sanirati udarce, napuknuča, oderotine....

slika

obično su sjenila koma....zamjena jednostavna....ali lupa po džepu

slika

srednji modeli ducata imaju kao i svi fiati probleme sa staklima farova koji su za razliku od prvih modela plastični.....recimo vlasniku je pao jedan poklopac sa fara sa unutrašnje strane i eto posla....skakvci i voda u farovima.....ajde ima na otpadu poklopaca pa se riješi....a stakla tj plastika se ispolira sa zubnom pastom....kosta 100 kuna po faru....ali živcira ta talijanska aljkavosti jasno ljuti...

slika

skale za krov imaju original brtvu ispod, no dobro je pojačati, a posebno ako je recimo naknadno ugrađen nosač za bicikle garantirano nisu zabrtvili površinu ispod i eto problema---

slika


gumena brtva na prozorima je idealna za prodor obavezno provjeriti

slika

da li se svi prozori lipo otvaraju i drže ove bravice u svim pozicijama

slika

da li su na vratima sve gume na mjestu , ima li pokidanih?

slika

da li su u redu ove brave sa unutrašnje strane kao zaštita protiv upada izvana?

slika

kakvo je stanje plastičnih dijelova posebno plastične obloge iznad nosača plinskih boca=? doduse ovo je samo plastična zaštita jer je limeni flah ispod u dobrom stanju ali da li ga treba opiturati?

slika

provjera svih vrata tj otvora?

slika

kako rekoh kuckanjem prstom cemo jako lako uočiti promjenu zvuka gdje je trulo kako izvana tako i iznutra

slika

slika

aktivnosti na djelu, kao preventiva

slika

slika

ovo naknadno ugrađeno svjetlo sa kamerom za rikverc je isto sumnjivo pa treba pojacat

slika

ovo su krovni prozori, guma je još mekana i drži ali se pojavila pukotina a silikona ima...

slika

slika

slika

oko antene je nesto sumnjivo

slika

za svaki slučaj sve se silikonira krov je to...

slika

ovo je bila kontrola i sredivanje vanjskoga plašta gdje smo uočili nedostake koje se mora otkloniti tokom zime ovisno o slobodnom vremenu....a u cilju preventive.....

može poslužiti i kao vodič za kontrolu stanja prilikom kupovine

potrebno je provjeriti podnicu i podvozje ....no nije tebalo intervencija.....


Vrh
   
PostPostano: 13 pro 2015 23:56 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
ovaj video prikazuje u stvarnosti koliko je važno da je KROV ZDRAV! Stoga KROVU TREBA PRUŽITI MAKSIMALNU PAŽNJU TOKOM vansezonskog ODRŽAVANJA

https://www.youtube.com/watch?v=xx0SPexRHgo


za sve vreste održavanja je potebno dobro poznavati materiju pa evo jednog entuzijasta na djelu, ima više dijelova videa

https://www.youtube.com/watch?v=aKXn-fAZ5BE


Vrh
   
PostPostano: 14 pro 2015 20:26 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
slika


preferiram obično akumulatore sa cepovima za vozila koja mi stoje pa kako se vidi iz slike tada mogu mjeriti gustoću elektrolita pojedine celije i pratiti poziciju kazaljke napunjenosti na punjaču. Ovime dobijam točno stanje elektrolita u celiji u korelaciji sa pozicijom kazaljke tj napona celije i znam da li teba puniti akumulator ili ne odnosno koliko je akumulator napunjen

ovo na sklici je akumulator montiran u proljece u autu koji uglavnom stoji jer godisnje prelazi oko 3-4 000 km.....nesto se vise vozi zadnjih dana no ipak kako vidimo baterija nije 100% napunjena dakle stoji teorija da alternator nije dovoljan da napuni akumulator ako se vozilo jaaako rijetko koristi.....(jedamput tjedno oko 50 -ak km.....)


Vrh
   
PostPostano: 15 pro 2015 22:15 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Zamjena probušene gume na autoputu je samoubistvo.....no ipak isprobajte doma na miru tu zamjenu tek toliko da imate predznanje ......jer u datom momentu obično pada kiša ili je vruće ko u paklu a uz vas jure pobješnjeli kamionđžije.....

slika


premda imam krokodilku nosivosti 3500 kg nakon što mi je Fiatova original trapez dizalica pukla i auto pao na pod odlučio sam se za elegentnije rješenje u vidu pumpina od 5000 kg kojemu na vrh stavim pojačanje od ćelićnog profila da mi ne lomi original profil na šasiji.....


vrlo je interesantno izvući gumu ovdje od ispod...posebno kada se probuši desna strana na koju se izvlači jer se tada auto mora najprije podignut da se je može izvuč-----


Vrh
   
PostPostano: 22 stu 2016 20:54 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Evo da nadopunim izlaganje o zimovanju.

Ono što sam primjetio je da se vlaga dosta uvukla u unutrašnjost zatvorenih polica stoga je tokom zime preporučljivo ispraznititi pretince i sva vrata ostaviti otvorena. Obavezno imati odvajač vlage kao na gornjim slikama a ako je jako kišno vrijeme dobro je upaliti električnu grijalicu na dan dva koja ce isušiti zrak u unutrašnjosti. Usporedo sa grijalicom dobro je ostaviti raditi frižider da se apsorpcija na neki nacin revitalizira kao i dopuni pomoćna baterija Dobro je i provjetravati unutrašnjost redovno makar jednom tjedno.

Madrace je dobro maknuti jer i oni love vlagu.

Akumulatori bez problema izdrže bez punjenja 3 mjeseca a kapacitet padne na 70% uz uvjet da su minus pol kleme skinute. Motor je dobro startati jednom u tri mjeseca da ulje procirkulira i podmaže posebno gornje dijelove motora (bregasta/cilindri). Dobro je imati i onaj automatski punjac koji prati napon i automatski nadopunjuje bateriju ako je u pitanju duži period. Kada se motor pali napunite bateriju prije i poslije paljenja a to punjenje potraje i do 2 dana.

Kolega koji ima običan kombi prkiran na pjesku pored kuce je takoder u pravu da pijesak i zemlja pojacavaju koroziju ako auto nije na asfaltu ili betonu. Tu posebno mislim na drvenu podnicu koja je glavni nosivi element kamperove stambene površine.


Vrh
   
PostPostano: 26 stu 2016 13:29 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 29 vel 2012 18:25
Postovi: 200
Živim u zgradi pa nemam dostup do struje da bih punila svoj akumulator. Zanima me mogu li ovakav punjač akumulatora donijeti kući na punjenje, pa ga onda vratiti nazad na akumulator? Je li taj postupak kompliciran i može li se i na taj način održavati akumulator na životu preko zime?


Vrh
   
PostPostano: 27 stu 2016 14:26 
Offline
Zen kampist

Pridružen/a: 01 lip 2012 08:24
Postovi: 1349
Lokacija: Zagreb - Delnice
Ja redovito vadim akumulator iz kampice i u garazi ili doma svejedno ga drzim na punjacu preko zime


Sent from my iPhone using Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 27 stu 2016 23:27 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Dena, u principu je dobro oba akumulatora izvaditi iz auta. Dakle i onaj kojim startas motor i onaj koji je za struju u boravišnom prostoru a nalazi se obicno ispod suvozackog sjedišta.
Tako izvadene akumulatore stavi nekamo u stanu/drvarnici te ih sa uređajem za punjenje dopunjavaš jednom u tri mjeseca ili onim automatskim permanentno.
Sam postupak vadenja je jednostavan ovo je za startnu bateriju

https://www.youtube.com/watch?v=R5Xa6eMAriQ

sa pravilnu detekciju koji je pol koji evo video

https://www.youtube.com/watch?v=NPI3f3edL9U


kako spojiti punjac klasicni kojim je puniš ovisno o indikaciji do dva dana

https://www.youtube.com/watch?v=UdIPn4EMyJ0


ovo je taj float charger koji puni citavo vrijeme akumulator i puno je bolji od onog klasicnog

https://www.youtube.com/watch?v=VUq1NT71JN0

imas i dodatnih videa pa možeš razjasnit detalje

zapamti da MINUS pol na akumulatoru ima tanji priljucak te da CRVENI prikljucak sa punjaća ide na PLUS pola akumulatora. Ako ovo krivo spojis obicno izgori osigurac na punjacu kojega je lako zaminit

Prvo odspoji MINUS pol akumulatora kada ga vadiš a kada ga stavljaš (mislim na akumulator) onda zadnji na spajanje ide minus pol

Ovime ces znatno produziti vijek akumulatorima

Ako nesto nije jasno pitaj ovdje ili zamoli nekoga susjeda za prvi put da ti pokaže postupak.

Kod mene se na bateriji za boravisni prostor samo povuce kopca i oslobodi prikljucak, vidi slike na postu.


Može se punit i obje istovremeno sa ovim Float type pa je problem rijesen za citavu zimu

https://www.youtube.com/watch?v=bfvLcTxgvzo


Vrh
   
PostPostano: 28 stu 2016 18:17 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
Dena je napisao/la:
Živim u zgradi pa nemam dostup do struje da bih punila svoj akumulator. Zanima me mogu li ovakav punjač akumulatora donijeti kući na punjenje, pa ga onda vratiti nazad na akumulator? Je li taj postupak kompliciran i može li se i na taj način održavati akumulator na životu preko zime?


imaš po svuda za kupiti punjače akumulatora koji ti ujedno i održavaju akumulator živim... u Lidlu, kauflandu... samo pazi nije svaki punjač ujedno i za tu svrhu!

ovo inače trebaš:
http://www.njuskalo.hr/moto-dijelovi-os ... as-5877878

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 28 stu 2016 21:06 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
http://www.ctek.com/int/en/chargers/12v

ovo im je službena stranica za pravilni odabir modela....dosta skupo i cini mi se da nije Kinez.

Ne znam ali mislim da je bolje kupiti jeftini punjac 8A za 300 stotinjak kiuna i puniti startnu bateriju svaka 2-3 mjeseca.....punjenje traje 1-2 dana a imate i indikator napunjenosti baterije....ne znam kako se u slucaju groma odnosno prenapona ponasa ovaj Ctek....vjerojatno izgori elektroniku....a kod mene ima gromova i mnogima su izgorjeli televizori....ako ne izvuku utikać na vrijeme prije grmljavine....


Dena vjerojatno imate nekoga na selu ili rodbinu kamo jedamput mjesecno odvedete kampera da se prikaci na struju , motor, brenze i svi pokretni dijelovi se na taj način podmazu i provoze, proradi frižider i napune se baterije preko običnoga punjaca od 300 kuna startna a ona "leisure# se napuni preko punjača instaliranog u kamperu. Jednim udarcem čitavo jato muha ubijeno. I svi zadovoljni, a ponajvise kamper! Nekada je u JNA u Mornarici petak bio dan tehnike jer se tada sve podmazivalo pa takvo pravilo i nije teško uvesti jedamput mjesecno za kampera. Uostalom ponekada na neku razumnu relaciju npr shopping umjesto autom jednostavno odemo kamperom, i svi problemi oko zimovanja rijeseni. Ne zaboravi da alternator tek na oko 2000 okretaja puni bateriju pa tako paljenje i rad motora na minimumu ne pune bateriju, dapace samo isprazne ionako oslabljenu.


Vrh
   
PostPostano: 02 pro 2016 16:49 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 29 vel 2012 18:25
Postovi: 200
Post o akumulatora je pisao moj dragi jer je za mene sve to kineski :)

A u međuvremenu nam se dogodilo da je očito glavni prekidač struje ostao upaljen i ispraznio se akumulator do kraja. Eno ga kod autoelektričara.

I nemamo nekoga na selu, no prošlih smo zima uspijevala uvaliti kamper u dvorište svoje zgrade pa bismo spustili kabel niz prozor :) Teško je imati kamper i živjeti u stanu u centru grada. Vi ste, vjerojatno, većina u kućama.


Vrh
   
PostPostano: 03 pro 2016 22:17 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Nije loša ni ta taktika sa kabelom kroz prozor u dvorištu. Bitno je da se akumulatori napune.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 42 posta ]  Stranica Prethodna 1 2 3 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 7 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan