Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 28 ožu 2024 13:51.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 78 postova ]  Stranica 1 2 3 4 Sljedeća
Autor/ica Poruka
 Naslov: Malo o struji
PostPostano: 11 sij 2017 15:32 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Razmišljam ugraditi solarni panel na krov. Gledao sam jedan od 260 W.

Zanimaju me vaša iskustva o tome koliko je to u praksi. Znam da je ovih 260 w vjerojatno moguće dobiti s idealno postavljenim panelom, na potpunoj čistini, na ekvatoru, u podne, bez oblačka na nebu... Znači, nemoguće!

Frižider traži 125 w ( valjda samo kad radi) pa razmišljam da bi 40-ak % od ovih 260 w trebalo biti dovoljno da ne iscrpi bateriju.

Dalje, ako bi kupio pretvarač napona na 230 V zanima me koliki su gubici na pretvaraču, može li on stalno biti "u pogonu", tj. grije li se. Za rasvjetu bih koristio 12V. Vjerojatno ću zamijeniti postojeću LED rasvjetom ( ako ima savjeta i o tomu, dobrodošli su), tako da na to neće ići puno struje.

Za punjenje laptopa, mob. i sl. također mislim da ne treba puno struje.

Naručio sam od drugova Kineza USB TV receiver kojim ću laptop koristiti i kao TV. Javit ću kako radi kad stigne, s tim da koristim Linux, a ne Win...

Znači, plan je slijedeći:
- solarna ploča 260 w
- pretvarač 12 V na 230 V ( detalji o potrebnim specifikacijama su dobrodošli, ali nemojte mi pisati o uređajima od 1000 i više kn)
- spojiti struju s pretvarača ( s prekidačem, naravno) na ulaz 230 V
Ne bih baš spajao izvana na priključak, iako bi to možda bilo jednostavnije, nego negdje unutra.

Plan je da bih tako dobio 230 V u instalaciji kao da sam na produžnom kabelu negdje u kampu ( s ograničenim kapacitetom pretvarača). Znači, struja se koristi iz utičnice, frižider normalno hladi ( čitao sam da na 12 V i na plin to i nije tako), a baterija se dopunjava dovoljnom količinom struje.

Kao glavna prednost, dobiva se potpuna sloboda! Smatram da je voda dar Božji i da će se vode uvijek naći usput.

Eto, to je plan. Ako u njemu vidite nelogičnosti ili znate da nešto od toga nije kako sam naveo, javite!

Realizacija kreće s malo toplijim danima pa ima još vremena za korekcije.


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 15:55 
Offline
zeleni kampist

Pridružen/a: 06 stu 2016 11:17
Postovi: 52
Evo ja ću ti pokušati pomoći, pošto se u zadnje vrijeme poprilično intenzivno bavim ovom tematikom, pošto i sam namjeravam napravit kamper.
Ovako, koliko sam se raspitao kod vrsnih električara zaključak je da bi pretvarač morao biti iznimno snažan, zato jer je u prvom trenutku praktički karatak spoj zbog žica u motoru, iako motor sam po sebi nema veliku snagu.
I sad imaš nekoliko opcija. Jedna opcija je da odvališ kesu i kupiš veliki hladnjak plin-12v-220v
Ili ćeš kao što ja imam namjeru kupiti na ebay-u motor na 12-24v za frižider, npr ovaj: https://www.ebay.com/itm/291117532498
Isto tako bilo bi dobro da imaš barem dva panela, i dvije baterije u seriji, ilitiga 24V sustav. Na 24V su puno manji gubici u pretvorbama.
Kad budem počeo sa radovima vjerujem da ću o svemu detaljno izvještavati ovdje na forumu.
Došao sam i do nekih ideja uštede o kojima nisam našao niti slovo a nigdje na internetu, pa budete vidjeli kad i taj projekt krene. :)


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 16:12 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
ivica je napisao/la:
Evo ja ću ti pokušati pomoći, pošto se u zadnje vrijeme poprilično intenzivno bavim ovom tematikom, pošto i sam namjeravam napravit kamper.
Ovako, koliko sam se raspitao kod vrsnih električara zaključak je da bi pretvarač morao biti iznimno snažan, zato jer je u prvom trenutku praktički karatak spoj zbog žica u motoru, iako motor sam po sebi nema veliku snagu.
I sad imaš nekoliko opcija. Jedna opcija je da odvališ kesu i kupiš veliki hladnjak plin-12v-220v
Ili ćeš kao što ja imam namjeru kupiti na ebay-u motor na 12-24v za frižider, npr ovaj: https://www.ebay.com/itm/291117532498
Isto tako bilo bi dobro da imaš barem dva panela, i dvije baterije u seriji, ilitiga 24V sustav. Na 24V su puno manji gubici u pretvorbama.
Kad budem počeo sa radovima vjerujem da ću o svemu detaljno izvještavati ovdje na forumu.
Došao sam i do nekih ideja uštede o kojima nisam našao niti slovo a nigdje na internetu, pa budete vidjeli kad i taj projekt krene. :)



Već imam frižider u kamperu. Izvedba je plin-12v-230V, ali sam čitao da nema hlađenja bez 230 V. Zato tražim rješenje, a ideja je putovanje, a ne boravak u kampu "vezan" produžnim kabelom.

Znam da uvijek postoji bolje rješenje, ali tražim minimum koji bi zadovoljavao potrebe.

Ako nismo spremni na kompromise, nećemo ni izaći iz kuće, zar ne?


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 17:10 
Offline
zeleni kampist

Pridružen/a: 06 stu 2016 11:17
Postovi: 52
Ehh, to za kamperske frižidere stvarno ne znam, al vjerujem da 90% forumaša zna odgovor na to pitanje, mada uopće ne vidim razlog zašto fridge ne bi hladio na 12v.
Opcija na takvim frižiderima je da ima i 220v iz razloga da se ne bi trošilo plin, ili mrcvarilo baterije ako postoji priključak na 220v. Na sve opcije bi trebao jednako raditi, nek me isprave ako griješim. :)


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 18:15 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 10 lip 2012 09:31
Postovi: 357
Ako imaš kamperski frižider, ne vidim razlog da ga ne koristiš na plin. Potrošnja plina je minimalna. Nama kada putujemo jedna boca traje cca mjesec dana - frižider+kuhanje+topla voda. Na grijanje je najveća potrošnja.
Taj koji kaže da na plin frižider ne radi ili ima neispravan frižider ili nema pojma

Poslano sa mog SM-N910C koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 18:17 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 10 lip 2012 09:31
Postovi: 357
U kamperu ti je sva instalacija na 12v i nema potrebe izmišljati toplu vodu. To su sustavi koji dugo rade. Mi koristimo 220v samo za TV. I imam poseban sustav za klimu, ali to je već druga priča

Poslano sa mog SM-N910C koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 18:42 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
Koristi plin za hlađenje ili nabavi kompresorski friž 12V (mucho dinero)!

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 19:41 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 06 vel 2015 13:48
Postovi: 149
Jaz imam na prikolici vsega 50W solarni panel. Namontiran je direktno na streho:

slika

V prikolici pa preprost solarni regulator 10A in 2x 23Ah Gel akumulatorja.
Na soncu polni s cca. 4A (deklarirana moč), ponavadi je vse napolnjeno že dopoldne po dveh ali treh urah sonca, zadošča pa za razsvetljavo, CO alarm, polnenje telefonov (svojih in še 5 ostalih kolegov :whistle: in še kak laptop, radio,... Brez težav bi pomoje pognal še kako pumpo za vodo (zaenkrat nisem rabil). Hladilnik imam 12V/220V/plin, kadar ni elektrike ga šibamo na plin in dela odlično. Med vožnjo pa na 12V, ki jih vleče iz avta (imam 13-polno vtičnico), pri kamperju pa to tako ali tako ni problem.
Solarni panel in regulator sem nabavil tukaj, cenejšega takrat nisem našel, se mi pa zdi da so se za kakih 10-20% podražili:
http://www.amp-solar.com/amm50
http://www.amp-solar.com/regulator10a
Akumulatorje sem slučajno dobil zastonj malo rabljene. :handgestures-thumbup:
Če bi rad hladilnik gonil na solarno elektriko, rabiš precej večjo moč, predvsem pa konkretne akumulatorje, da bo zadeva pregurala preko noči. V tem primeru se s kakim inverterjem ne bi zajebaval in bi raje nabavil kak navtični (varčen) 12V hladilnik, kar je pa ohoho drago. Klasičen 12V/220V/plin hladilnik dobiš rabljen za solidno ceno - jaz sem mojega dobil za 80€, sicer je star enih 40 let, pa kot kaže ni bil kaj dosti v uporabi:


slika

slika

_________________
http://caravan.mojforum.si/caravan.html
***********************************
C5 break 2.0 HDI, Adria "lastna izdelava" aka Adria 400, l'1984
slika


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 20:56 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Generalno što se struje i friđža tiče ti je situacija ovakva; premda sam to već pisao ovdje...

Klasik absprpcijski kamperski frižider ti ima sveto trojstvo za pogon 12V - 220V - Plin - dakle pruža potpunu autonomiju.
U biti ti sva tri sistema griju u grijaču trenutno agregatno stanje tj plinovito rashladno sredstvo na višu temperaturu i tlak koji odlazi zatim na isparivač koji ima prirodni propuh i tu se plin ukapljuje tako da mu se okolnim zrakom oduzima toplina. Sada plin kao tekućina odlazi u ekspanzioni ventil gdje izlazi tj reducira se na niži tlak pa odlazi u isparivač a kako se isparavanjem hladi na nižu temperaturu taj se efekat koristi da baš taj isparivač tebi hladi prostor tj namirnice u friđžu. Naime on od okoline sada oduzima toplinu i grije se i tako zagrijan odlazi natrag u grijač. Takav se proces zove absorpcijski proces jer se radi o dual plinu dakle jedan dio plina isparava dok drugi cirkulira no ti detalji nisu važni.
Što je ovdje važno, rashladnome sredstvu je svejedno da li ga grije grijač 12/220V ili plinski brener. Dakle sve je to isto a stari su friđževi imali malu špijunku gdje si lijepo vidio plamen od plinskoga brenera, novi toga više nemaju nego samo led signalizaciju a možeš i sa strane na ispušnom otvoru vidit da li izlazi topli plin od brenera van. Dakle taj plinski pogon se NE SMIJE KORISTITI U VOŽNJI A POSEBNO NE NA BENZINSKOJ CRPKI JER JE OTVORENI PLAMEN. Stoga kamper / kamp kućica mora tokom vožnje koristiti 12V grijanje a kada je u kampu tada ide na grijač od 22V. To odlično funkcionira da kamper tokom vožnje ima grijač na 12V pogon, kada stoji prebacuješ na plin a kada si u kampu tada se naplatiš na 220V. Meni je u kampici gasilo plinski brener tokom vožnje dok u kamperu ne. Djeca imaju zadacu da se ne zaboravi prebaciti fridž kada se stane sa 12V na plin.....potrošnja plina je minimalna 220 g/dan. Jasno ovaj je sistem spor pa hladnjaku za radnu temperaturu treba najmanje dobra 4 sata pa i kad postigne radne parametre to ti je mali minus u frizeru i poveči plus u hladnjaku....problem je kada otvoriš vrata sav hladni zrak izgubiš pa je kapacitet kako hlađenja tako i sadržaja katastrofalan stoga kampisti uglavnom vuku sa sobom 220V klasik frižider a ovoga maloga čak i izbacuju jer je stvarno katastrofa...ALI KADE NE KORISTIŠ KAMP TADA JE PLINSKI FRIĐŽ ZAKON. Cjene su oko 5-700€ za 50 litri. Ma kako mali izgledao nama za 4 osobe traje dan pa čak i dva za namirnice i bio sam upravo iznenađen kako tako malo prostora je sasma bilo dovoljno za namirnice - ionako kruh se kupuje svaki dan i namirnice nadopunjuju...jasno ako ne loćeš 10 piva na dan tada ti ni frigo hladnjača nije dovoljna. Jasno da uvijek treba kupovati SMRZNUTE ILI POTHLAĐENE NAMIRNICE zbog što manjih gubitaka, isto tako DAN PRIJE POLASKA GA UKLJUČITI DA ODMAH BUDE HLADAN.

Kompresorski principijelni sustav je isti samo što u ovome slučaju kompresor umjesto grijača tlači plin na viši tlak i trmperaturu.

Čitav je proces kod KOMpresora BRŽI i stoga danas malo po malo kompresorski uređaji preuzimaju ulogu.u novosagrađenim kamperima ...no tu je i komercijalna uloga bitna jer turist iznajmi kamper i vozi ga do kampa i hladi na 12V a kada je u kampu tada ima 220V....pa kome treba plin?
Pa upravo nama koji NE KORISTIMO KAMP! Jasno da je kompresorski veći po kapacitetu , brže i bolje hladi dakle milion prednosti pred apsorbcijskim plinašem....posebno ako je to škrinja (cca 3000 kn - 40 lit) koju kada otvorite hladni zrak ostaje unutra na minus mislim i -15 ako ne i više....odlično tj ko stvoreno za nautičare...koji imaju i panele na barki...jer jasno za kompresor treba PERMANENT 12 ili 220V. To je u redu kada se vozi ili u kampu ali što kada stojimo?

E tu smo sada na PANELU....koji ako tražimo hladovinu na krovu baš i ne voli punit akumulator pa su i tu nautičari u prednosti jer barke baš ne parkiraju u hladovini...dakle nekih 125W bi po proračunima moralo napunit akumulator preko dana ako se računa na neku rasvjetu, televizor 12Voltni, pumpica za vodu no ako je tu još i kompresor fridž tada treba pojacavat...jer fridž prazni aku 24 sata pa je prema proračunima 2 panela od 125W teoretski dovoljno....DA PUNI BATERIJE jer struja koju daje panel NE MOŽE POGONIT POTROŠAČE. Premala je! Jako mala i to nije alternator....stoga to je jedan balans kojime GEL BATERIJU nekako održavamo punom kada alternator ne puni bateriju. Ameri su proračunima dokazali da su cak bolje 6V baterije jer ima više struje na raspolaganje ako se povežu u seriju...za 12V...Dakle PANELOM SAMO DOPUNJAVAMO GEL BATERIJU I ONA NIJE ZA DIREKT POTROŠNJU!!!

E sada inverter.....najbolje je tražiti SINUSOIDALNI jer imamo pravu struju sinusoidu 220V iz baterije koja je potrebna za ELEKTRONIČKE UREĐAJE:::na tržištu ima obićnih pravokutnih ispravljača koji se ne preporučuju. Ja imam 500W ispravljač koji IMA SVOJU POSEBNU UTIČNICU i KOJA SE NE SMIJE MIJEŠATI SA 220V SISTEMOM KAMPERA!!!!!!! ZBOG PREOPTEREČENJA JER 220 V sistem KAMPERA NA SEBI IMA ISPRAVLJAČ KOJI ISPRAVLJA 220V na 12V i istovremeno puni bateriju 12V. Naime svaki elektronični uređaj recimo punjač baterija za foto ili pak ispravljač sa 220V na mislim 5V za kompjuter kod pravokutnoga ispravljanja ne radi probleme....ja ga koristim bez problema za pogon komplutera a na kompu imam karticu kojom sam spojen na antenu kampera i uživam u digitalnim besplatnim lokalnim programima....dakle lap top i sve punjači mogu na kvadratno ispravljanje. Kvadratno je jeftinije jer je jednostavnine od sinusoidalnog ispravljanja i po meni sasma dovoljno, no ako imate neki TV na 220V pa ga želite filat sa ispravljanih 220V tu nastaju problemi...

Ispravljač na kamperu / kampici čak ima i priključak za solar, dakle panel se spoji na taj priključak i direkt fila akumulator u kamperu...

Ono što je važno za samograaditelje je kontakt brava koja kada se pali motor auta tada uključuje relej kojim se spajaju obje baterije startna u autu i ona u boravišnom prostoru a kada se motor zaustavi tada relej isključi baterije da se samo isprazni ona u stambenom prostoru dok ova startna bez problema starta motor....uostalom svaki kamper IMA POJAČANI ALTERNATOR baš zbog ovoga punjenja dual baterija....24V sistem je nepotreban a na interentu cete naci da je efikasniji 6V sistem...

dakle ako ide kompresor friž tada mora i panel----

Problem koji mi se pojavio je bio jutarnja kavica tj expresso od 1200W te fen za kosu od 1000W.....tu smo greškom uključili fen na inverter 500W koji je porkrenuo fen ali i gadno pustio miris po izgorenoj instalaciji....problem je riješila Honda 2 KW agregat koji se odlično uklopio u prtljažni prostor....ujuto kratki zakavicu te bez problema fen....a i napuni bateriju kada se recimo zaboraviti noću prebaciti frižider sa 12V na plin---

no glavna je caka što dans JOŠ NEMA KLIME NA 12V...a u putničkome prostoru je PAKLENO VRUĆE ide ventilator na krovni optvor no to je samo ....MUČENJE.....

kod SAlzburga na autobahn parkingu - odmaralištu
do nas kamper privat i radi agregat...jako tiho ne cuje se a unutra lipo klima radi bez problema....mislim da je ISTRLE taj problem riješio tako da je postavio auto plinsku bocu sa strane a na prazno mjesto gdje dolaze boce odlično stane Honda...problem je jedino potrošnja goriva koja je relativno visoka...no i klima lipo hladi...naime potrošnja plina kod grijanja je oko pola kile na dan dakle boca id 11 kg traje oko 6 dana a kada se ide recimo na NORDCAPP tada su dvije boce premalo a NEMA BOCA ZA ZAMJENU JER JE DRUGI SISTEM! ENglezi imaju čak problema i sa priključkom za autoplin...pa daju sve moguće redukcije...

Evo to su moja iskustva glede autonomije kampera gdje smo u 30 dana obišli Ujedinjeno Kraljestvo i SAMO JEDAMPUT BILI U KAMPU....

kada se puni GORIVO TADA SE PUNI I VODA i OSOBLJE VAM NIŠTA NEĆE REĆ! TANK VODE OD 100 lit TRAJE 2 DANA....toalet od 20 lit traje isto 2 dana....prije pražnjenja....siva voda se prazni preko bujola/kanistra u odvodne šahte, dok neki pak lagano otvore ventil da polako kaplje kada se vozi no Talijani na to paze i pišu kazne....

Za kraj nema smisla pogonit friđž preko invertera na 220V kada ima priključak na 12V kojega punimo iz ISTOG IZVORA....a motoru je svejedno koji je napon 12 ili 220V jer ima namotaje za jedan i drugi a recimo 12 na 220 V preko invertera je dodatni gubitak energine u odnosu na direkt 12V iz aku....


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 21:26 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 10 lip 2012 09:31
Postovi: 357
Uglavnom se slažem sa ovim gornjim, osim oko rada frižidera na plin. Nama radi konstantno na plin, i u vožnji i dok stoji. I nikakvih problema nismo imali

Poslano sa mog SM-N910C koristeći Tapatalk


Vrh
   
PostPostano: 11 sij 2017 23:48 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 06 vel 2015 13:48
Postovi: 149
master222 je napisao/la:
Uglavnom se slažem sa ovim gornjim, osim oko rada frižidera na plin. Nama radi konstantno na plin, i u vožnji i dok stoji. I nikakvih problema nismo imali

Poslano sa mog SM-N910C koristeći Tapatalk

Ja, praviloma je potrebno uporabit nekaj takega da si legalen: http://www.mixi-caravaning.si/katalog/p ... 1190039528

_________________
http://caravan.mojforum.si/caravan.html
***********************************
C5 break 2.0 HDI, Adria "lastna izdelava" aka Adria 400, l'1984
slika


Vrh
   
PostPostano: 12 sij 2017 00:02 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
RI898 je napisao/la:
Generalno što se struje i friđža tiče ti je situacija ovakva; premda sam to već pisao ovdje...

Klasik absprpcijski kamperski frižider ti ima sveto trojstvo za pogon 12V - 220V - Plin - dakle pruža potpunu autonomiju.
U biti ti sva tri sistema griju u grijaču trenutno agregatno stanje tj plinovito rashladno sredstvo na višu temperaturu i tlak koji odlazi zatim na isparivač koji ima prirodni propuh i tu se plin ukapljuje tako da mu se okolnim zrakom oduzima toplina. Sada plin kao tekućina odlazi u ekspanzioni ventil gdje izlazi tj reducira se na niži tlak pa odlazi u isparivač a kako se isparavanjem hladi na nižu temperaturu taj se efekat koristi da baš taj isparivač tebi hladi prostor tj namirnice u friđžu. Naime on od okoline sada oduzima toplinu i grije se i tako zagrijan odlazi natrag u grijač. Takav se proces zove absorpcijski proces jer se radi o dual plinu dakle jedan dio plina isparava dok drugi cirkulira no ti detalji nisu važni.
Što je ovdje važno, rashladnome sredstvu je svejedno da li ga grije grijač 12/220V ili plinski brener. Dakle sve je to isto a stari su friđževi imali malu špijunku gdje si lijepo vidio plamen od plinskoga brenera, novi toga više nemaju nego samo led signalizaciju a možeš i sa strane na ispušnom otvoru vidit da li izlazi topli plin od brenera van. Dakle taj plinski pogon se NE SMIJE KORISTITI U VOŽNJI A POSEBNO NE NA BENZINSKOJ CRPKI JER JE OTVORENI PLAMEN. Stoga kamper / kamp kućica mora tokom vožnje koristiti 12V grijanje a kada je u kampu tada ide na grijač od 22V. To odlično funkcionira da kamper tokom vožnje ima grijač na 12V pogon, kada stoji prebacuješ na plin a kada si u kampu tada se naplatiš na 220V. Meni je u kampici gasilo plinski brener tokom vožnje dok u kamperu ne. Djeca imaju zadacu da se ne zaboravi prebaciti fridž kada se stane sa 12V na plin.....potrošnja plina je minimalna 220 g/dan. Jasno ovaj je sistem spor pa hladnjaku za radnu temperaturu treba najmanje dobra 4 sata pa i kad postigne radne parametre to ti je mali minus u frizeru i poveči plus u hladnjaku....problem je kada otvoriš vrata sav hladni zrak izgubiš pa je kapacitet kako hlađenja tako i sadržaja katastrofalan stoga kampisti uglavnom vuku sa sobom 220V klasik frižider a ovoga maloga čak i izbacuju jer je stvarno katastrofa...ALI KADE NE KORISTIŠ KAMP TADA JE PLINSKI FRIĐŽ ZAKON. Cjene su oko 5-700€ za 50 litri. Ma kako mali izgledao nama za 4 osobe traje dan pa čak i dva za namirnice i bio sam upravo iznenađen kako tako malo prostora je sasma bilo dovoljno za namirnice - ionako kruh se kupuje svaki dan i namirnice nadopunjuju...jasno ako ne loćeš 10 piva na dan tada ti ni frigo hladnjača nije dovoljna. Jasno da uvijek treba kupovati SMRZNUTE ILI POTHLAĐENE NAMIRNICE zbog što manjih gubitaka, isto tako DAN PRIJE POLASKA GA UKLJUČITI DA ODMAH BUDE HLADAN.

Kompresorski principijelni sustav je isti samo što u ovome slučaju kompresor umjesto grijača tlači plin na viši tlak i trmperaturu.

Čitav je proces kod KOMpresora BRŽI i stoga danas malo po malo kompresorski uređaji preuzimaju ulogu.u novosagrađenim kamperima ...no tu je i komercijalna uloga bitna jer turist iznajmi kamper i vozi ga do kampa i hladi na 12V a kada je u kampu tada ima 220V....pa kome treba plin?
Pa upravo nama koji NE KORISTIMO KAMP! Jasno da je kompresorski veći po kapacitetu , brže i bolje hladi dakle milion prednosti pred apsorbcijskim plinašem....posebno ako je to škrinja (cca 3000 kn - 40 lit) koju kada otvorite hladni zrak ostaje unutra na minus mislim i -15 ako ne i više....odlično tj ko stvoreno za nautičare...koji imaju i panele na barki...jer jasno za kompresor treba PERMANENT 12 ili 220V. To je u redu kada se vozi ili u kampu ali što kada stojimo?

E tu smo sada na PANELU....koji ako tražimo hladovinu na krovu baš i ne voli punit akumulator pa su i tu nautičari u prednosti jer barke baš ne parkiraju u hladovini...dakle nekih 125W bi po proračunima moralo napunit akumulator preko dana ako se računa na neku rasvjetu, televizor 12Voltni, pumpica za vodu no ako je tu još i kompresor fridž tada treba pojacavat...jer fridž prazni aku 24 sata pa je prema proračunima 2 panela od 125W teoretski dovoljno....DA PUNI BATERIJE jer struja koju daje panel NE MOŽE POGONIT POTROŠAČE. Premala je! Jako mala i to nije alternator....stoga to je jedan balans kojime GEL BATERIJU nekako održavamo punom kada alternator ne puni bateriju. Ameri su proračunima dokazali da su cak bolje 6V baterije jer ima više struje na raspolaganje ako se povežu u seriju...za 12V...Dakle PANELOM SAMO DOPUNJAVAMO GEL BATERIJU I ONA NIJE ZA DIREKT POTROŠNJU!!!

E sada inverter.....najbolje je tražiti SINUSOIDALNI jer imamo pravu struju sinusoidu 220V iz baterije koja je potrebna za ELEKTRONIČKE UREĐAJE:::na tržištu ima obićnih pravokutnih ispravljača koji se ne preporučuju. Ja imam 500W ispravljač koji IMA SVOJU POSEBNU UTIČNICU i KOJA SE NE SMIJE MIJEŠATI SA 220V SISTEMOM KAMPERA!!!!!!! ZBOG PREOPTEREČENJA JER 220 V sistem KAMPERA NA SEBI IMA ISPRAVLJAČ KOJI ISPRAVLJA 220V na 12V i istovremeno puni bateriju 12V. Naime svaki elektronični uređaj recimo punjač baterija za foto ili pak ispravljač sa 220V na mislim 5V za kompjuter kod pravokutnoga ispravljanja ne radi probleme....ja ga koristim bez problema za pogon komplutera a na kompu imam karticu kojom sam spojen na antenu kampera i uživam u digitalnim besplatnim lokalnim programima....dakle lap top i sve punjači mogu na kvadratno ispravljanje. Kvadratno je jeftinije jer je jednostavnine od sinusoidalnog ispravljanja i po meni sasma dovoljno, no ako imate neki TV na 220V pa ga želite filat sa ispravljanih 220V tu nastaju problemi...

Ispravljač na kamperu / kampici čak ima i priključak za solar, dakle panel se spoji na taj priključak i direkt fila akumulator u kamperu...

Ono što je važno za samograaditelje je kontakt brava koja kada se pali motor auta tada uključuje relej kojim se spajaju obje baterije startna u autu i ona u boravišnom prostoru a kada se motor zaustavi tada relej isključi baterije da se samo isprazni ona u stambenom prostoru dok ova startna bez problema starta motor....uostalom svaki kamper IMA POJAČANI ALTERNATOR baš zbog ovoga punjenja dual baterija....24V sistem je nepotreban a na interentu cete naci da je efikasniji 6V sistem...

dakle ako ide kompresor friž tada mora i panel----

Problem koji mi se pojavio je bio jutarnja kavica tj expresso od 1200W te fen za kosu od 1000W.....tu smo greškom uključili fen na inverter 500W koji je porkrenuo fen ali i gadno pustio miris po izgorenoj instalaciji....problem je riješila Honda 2 KW agregat koji se odlično uklopio u prtljažni prostor....ujuto kratki zakavicu te bez problema fen....a i napuni bateriju kada se recimo zaboraviti noću prebaciti frižider sa 12V na plin---

no glavna je caka što dans JOŠ NEMA KLIME NA 12V...a u putničkome prostoru je PAKLENO VRUĆE ide ventilator na krovni optvor no to je samo ....MUČENJE.....

kod SAlzburga na autobahn parkingu - odmaralištu
do nas kamper privat i radi agregat...jako tiho ne cuje se a unutra lipo klima radi bez problema....mislim da je ISTRLE taj problem riješio tako da je postavio auto plinsku bocu sa strane a na prazno mjesto gdje dolaze boce odlično stane Honda...problem je jedino potrošnja goriva koja je relativno visoka...no i klima lipo hladi...naime potrošnja plina kod grijanja je oko pola kile na dan dakle boca id 11 kg traje oko 6 dana a kada se ide recimo na NORDCAPP tada su dvije boce premalo a NEMA BOCA ZA ZAMJENU JER JE DRUGI SISTEM! ENglezi imaju čak problema i sa priključkom za autoplin...pa daju sve moguće redukcije...

Evo to su moja iskustva glede autonomije kampera gdje smo u 30 dana obišli Ujedinjeno Kraljestvo i SAMO JEDAMPUT BILI U KAMPU....

kada se puni GORIVO TADA SE PUNI I VODA i OSOBLJE VAM NIŠTA NEĆE REĆ! TANK VODE OD 100 lit TRAJE 2 DANA....toalet od 20 lit traje isto 2 dana....prije pražnjenja....siva voda se prazni preko bujola/kanistra u odvodne šahte, dok neki pak lagano otvore ventil da polako kaplje kada se vozi no Talijani na to paze i pišu kazne....

Za kraj nema smisla pogonit friđž preko invertera na 220V kada ima priključak na 12V kojega punimo iz ISTOG IZVORA....a motoru je svejedno koji je napon 12 ili 220V jer ima namotaje za jedan i drugi a recimo 12 na 220 V preko invertera je dodatni gubitak energine u odnosu na direkt 12V iz aku....



Hvala na opširnom odgovoru i što posebno cijenim, odgovoru koji dolazi iz iskustva, a ne kao teorija nedokazana u praksi. Upravo takav način korištenja kampera mi je u planu, a ne kako sam već napisao provesti cijeli odmor pod jednim drvetom. Što se vrućine tiče, trenutno je u Brodu -17 C ( nije greška), tako da mi treba barem do pola kolovoza da mi se ugriju kosti i da mi vrućina počne smetati! A onda izdržim još par dana ( noći su tada već ugodne) i bez klime.

Kamper ( predstavljen u Garaži i pod Novi članovi) sam kupio tek nedavno. Dovežen je iz Njemačke, ali nije kupljen direktno od vlasnika, već od trgovca. Vidio sam na potvrdi ispravnosti ( atestu) sa zadnjeg tehničkog, a kad smo ga raskopali i uživo, da je plin za frižider isključen. Razlog tomu ne znam, ali razmišljam da napišem pismo bivšim vlasncima i da ih upitam za razlog ili da ga spojim i provjerim ( sapunicom, ne plamenom) curi li negdje plin i da ga pokušam upaliti. Čitao sam negdje na ovom forumu o problemima s paljenjem frižidera. Najbolja bi opcija bila da ga uspijem pokrenuti na plin, sva druga razmišljanja su alternativa ukoliko ne uspijem u tomu.

Koliko sam shvatio, ako ne budem trebao struju od 230 V za frižider, može nam poslužiti i obični pretvarač napona. Za laptop i još poneki manji potrošač će valjda biti dovoljno.

Dragocjen mi je i ovaj podatak ( ako sam dobro shvatio) da se izvori struje iz kampera od 12 V i 230 V ne smiju miješati, tj. povezivati.

Još jednom hvala na iscrpnom odgovoru! Ako mi ( a sigurno hoće) bude trebalo još savjeta, neću se ustručavati pitati.


Vrh
   
PostPostano: 12 sij 2017 00:11 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Zaboravio sam još napisati da je frižider Dometic (Electrolux) tip RM 4230 ili 4231. Tako piše na uputama, a u kamper trenutno ne mogu jer je ušuškan, a i vani je - 17C, ako sada već nije i još niža temp. Na uptama piše da su tiskane 06/2002, znači frižider nije original iz kampera jer je on 1993. god.

Čekam da malo zatopli pa ću ga pokušati pokrenuti na plin kako je navedeno u uputama.


Vrh
   
PostPostano: 12 sij 2017 20:21 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Ma generalno najpametnije je držati friž na plin cijelo vrijeme...no ako ste u stisci sa plinom tada i 12V dobro služi....ja sam više zbog policije ispitivao po forumima i zaklučio da je na plin zabranjeno upravo zbog otvorenog plamena na benzinskim pumpama gdje su moguće benzinska isparavanja...recimo na ovome forumu tu je Francuska!

http://forums.outandaboutlive.co.uk/for ... /14254/31/

ALI :banana-dance:

što sa grijanjem koje je isto na plin recimo dometic combi? o njemu nisam baš čuo previše rasprave....
Što je sa automobilima koji voze na plin? Oni odmah na boci tj razvodnom poklopcu imaju jedan protusmjerni ventil koji u slučaju sudara i puknuća cijevi kada protok plina se poveća odmah zatvara, recimo malu količinu tokom vožnje propušta dok veliku odmah zatvara....mi to u kamperu imamo isto jer je nakon gumenog crijeva kojime spajamo bocu posložen redukcijski i taj nazovimo ga nepovratno-sigurnosni ventil dakle ni tu nema problema.....problem je jedino otvoreni plamen na benzinskoj i ništa više! Zato zafrkavaju i brane....

nazivaju ga Crash sensor...https://www.truma.com/uk/en/gas-supply/ ... -video.php

jedini je problem gumeno crijevo koje spaja bocu i crash sebsor i to uvijek imam na pameti dok vozim kamper jer je smješteno sa strane na opasnom mjestu...

Inače odmah nakon Strasboura na autoputu me fermali Francuzi tj njihova carinska inspekcija i pregledala kamp kućicu, stoga oprez za Trikolorima jer ako pandur nešto zna odmah ce vas provalit da vozite na Friž plin----

Ako je plin isključen na glavnom ventilu kod kampera to zna biti iz sigurnosnih razloga rekao bih nepotrebnih jer se ionako zatvara na boci.....imaš odmah negdje kod sudopera ili garderobnog ormara skupinu od tri ventila na bakrenim vodovima. Za grijanje/kuhanjei friž i taj za friž ako je isključen vjerojatno je razlog upravo ta policijska kontrola da ga ne zafrkava jer im samo pokaže zatvoren ventil! Kako je došao doma vjerojatno je vozio na 12V pa mu je tako i ostalo....zaboravljeno ali i pametno

Kada je hladno ja imam grijalicu 2 kw pa se prikopčam na 220V i grijem kampera da mogu radit unutra...inače 2/220x1,73 je oko 5A tako da se i u kampu moreš grijat na standardnom priključku koji u kampovima ide do 9A


Vrh
   
PostPostano: 12 sij 2017 23:44 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Citat:
Ako je plin isključen na glavnom ventilu kod kampera to zna biti iz sigurnosnih razloga rekao bih nepotrebnih jer se ionako zatvara na boci.....imaš odmah negdje kod sudopera ili garderobnog ormara skupinu od tri ventila na bakrenim vodovima. Za grijanje/kuhanjei friž i taj za friž ako je isključen vjerojatno je razlog upravo ta policijska kontrola da ga ne zafrkava jer im samo pokaže zatvoren ventil! Kako je došao doma vjerojatno je vozio na 12V pa mu je tako i ostalo....zaboravljeno ali i pametno


Upravo je na tom ventilu ispod sudopera bakrena cijev i ventil kako si pretpostavio ( vidi se iskustvo). Ventil je zatvoren, a cijev koja iz njega vodi prema frižideru je odvojena ( odvrnuta) iz ventila. I na atestu plina navedeni su svi plinski potrošači i kao ocjena "u redu", a kod frižidera piše "still gelegt" znači isključen. Razlog ne piše.

Iz tvog opisa mi je jasno kako taj frižider radi. Znači, može biti da plin negdje curi ili da nešto nije u redu s paljenjem plina. Radio je na struju, znači radi. Ako radi na struju, trebao bi i na plin.

Citat:
ja sam više zbog policije ispitivao po forumima i zaklučio da je na plin zabranjeno upravo zbog otvorenog plamena na benzinskim pumpama gdje su moguće benzinska isparavanja...recimo na ovome forumu tu je Francuska!


U uputama za frižider sam i ja našao taj podatak. Piše da je dopušteno korištenje plina za pogon frižidera u vožnji, osim u Francuskoj i Australiji ( ako netko slučajno potegne kamperom u Zemlju klokana). Također, piše i da je zabranjeno korištenje plina za frižider na benzinskim pumpama, što je i logično.

Imam i upute za grijanje (Truma) koje još nisam proučavao. Ako tamo nađem kakav zanimljiv podatak, javit ću.

Citat:
Kako je došao doma vjerojatno je vozio na 12V pa mu je tako i ostalo....zaboravljeno ali i pametno


U stvari, nisu ni došli doma. Zaglavila im se kontaktna brava i struja je "spržila" alternator, nekih 150 km od kuće. Onda ih je pokupio lik sa šlep službom i vjerojatno ih "ubio u pojam" kako je to ogroman kvar i nagovorio ih da on otkupi kamper. Promijenio je kontakt bravu, reparirao ( premotao) alternator i stavio ga na mobile.de.

Tu sam ja "uletio" u priču i evo me među vama...


Vrh
   
PostPostano: 13 sij 2017 08:31 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
struja:
forumašica Ružica zna ponešto o struji i solarnim pločama i koliko je to dovoljno ili ne jer ona je sama radila kamper i "gatala" što i kako, a 90% vremena je provodila upravo nespojena na 220V... što je poprlično ako se zna da je više od 6 mjeseci godišnje boravila u svom kamperu...


plin:
kad već ruješ po kamperu sad ti je vrijeme i da umjesto plinskih boca razmisliš i o ugradnji boce za autoplin na to mjesto. Jednako tako odmah vani si napraviš i izlaz da možeš uz kamper uštekati plinski roštilj, kotlić ili slično plinsko kuhalo...

konkretnih slučajeva znam nekoliko - mi smo rentali kamper od MAD Matulji i on je to imao, a kasnije je identičnu stvar napravio forumaš istrle.

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 13 sij 2017 10:17 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Statler je napisao/la:
struja:
forumašica Ružica zna ponešto o struji i solarnim pločama i koliko je to dovoljno ili ne jer ona je sama radila kamper i "gatala" što i kako, a 90% vremena je provodila upravo nespojena na 220V... što je poprlično ako se zna da je više od 6 mjeseci godišnje boravila u svom kamperu...


plin:
kad već ruješ po kamperu sad ti je vrijeme i da umjesto plinskih boca razmisliš i o ugradnji boce za autoplin na to mjesto. Jednako tako odmah vani si napraviš i izlaz da možeš uz kamper uštekati plinski roštilj, kotlić ili slično plinsko kuhalo...

konkretnih slučajeva znam nekoliko - mi smo rentali kamper od MAD Matulji i on je to imao, a kasnije je identičnu stvar napravio forumaš istrle.


Struja: možda Ružica vidi poruku pa pošalje i svoja iskustva. Uvijek se navodi podatak o max. učinku, a znam da je to neostvarivo u praksi.

Plin: već sam razmišljao o tome. Zanima me kakve prilagodbe je potrebno napraviti. Pretpostavljam da je plin jednak.


Vrh
   
PostPostano: 13 sij 2017 10:48 
Offline
zeleni kampist

Pridružen/a: 04 sij 2017 10:18
Postovi: 55
Ako ti treba imam ja plinsku bocu(okruglu kao bojler) iz auta. Izvadio sam nju i stavio ubrezervmi tocak bocu .
Pa se dogovorimo. 60-65l je
Plin je isti. Samo sto te punoo jeftinije kosta jer ga tocis direkt po 3-4 kn/l a ne kupujes plinske boce koje su skuplje

sent from my c35


Vrh
   
PostPostano: 13 sij 2017 11:48 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7228
Lokacija: Osijek
Ja mislim da je cijena plina ista u boci ili točenje u auto bocu.

Jedino što auto bocu možeš svugdje dopuniti i kod nas i u inozemstvu.


Vrh
   
PostPostano: 13 sij 2017 12:31 
Offline
kamperska gerijatrija
Avatar

Pridružen/a: 28 pro 2016 13:42
Postovi: 634
Lokacija: SB
Sad smo potpuno skrenuli s teme!

Imam bocu u kamperu, još jednu u vikendici, tako da bi trebalo biti i više nego dovoljno. Ako baš krenemo na Nordcapp, razmišljat ću onda o tome.

Prioritet mi je solarni sustav.

Ne bih se htio uplesti u poslove koje za sada mogu preskočiti, jer će se dogoditi da ljeto provedem ispod kampera, a ne u njemu!


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 78 postova ]  Stranica 1 2 3 4 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Google [Bot] i 9 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan