Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 28 ožu 2024 15:49.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 25 postova ]  Stranica Prethodna 1 2
Autor/ica Poruka
PostPostano: 29 tra 2018 21:15 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Šta se tiče iskapčanja startnog akumulatora tu je fiat originalno riješio problem brzom kopčom

slika

istu stvar su upotrijebili i na leisure batery tj bateriji za stambeni prostor

slika

ovdje su glavni releji kojima se starta napajanje na leisure bateriju od strane alternatora te isključuju leisure i startna baterija a sve skupa skupa sa glavnim 12V osiguračima Ovdje se lipo vidi glavni kabel leisure baterije sa brzom kopćom na mjestu


slika

Ponajbolje rješenje nudi tu i tamo Lidl sa svojim elektronskim punjačem koji prati stanje baterije i automatski nadopunjuje

slika


svakako provjerite koji tip osigurača imate u stambenom dijelu a koji na motornom dijelu, fiat je tu iupotrijebio dva tipa tj veličine. Rezerva obavezno

slika

Dobro je provjeriti stanje centralne jedinice za napajanje sa 12V jer se tu nalaze i svi osigurači

slika

slika

slika

glavna sklopka za vanjsko 220V napajanje

slika

glavna sklopka za 12V na glavnom panelu tokom zimovanja mora bit isključena

slika


Vrh
   
PostPostano: 04 svi 2018 23:17 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Za kraj jedna dosta složena dilema.

Naime u Norvešku na put nisam ponio hondin agregat od 2 kw/220V. Reko valjda će ženski dio ekipe prebrodit problem svakodnevnog sušenja kose sa fenom. Na žalost tu sam pobrao dosti kritika. I ne samo zbog fena nego i aparata za kavu (1 kw) Doduše problem za kavu je riješen sa Turkish cofee a sušenje vlasi sa šugamanom. Stoga ako putujete na duga putovanja bez kampova razmislite o agregatu baš zbog ovih velikih potrošača struje jer 2 kw su problem a agregati nisiu preskupi! Agregat je bolji jer se može višestruko koristit - i za vikendicu! Imaju i inverteri sa 12 na 220V (od 500W do 2 kw) koji su prikopčani na bateriju stambenog prostora No njihov je problem cijena jer 2 kw inverter košta koliko i hondin agregat. Za male potrošače dobro je imati oko 500W/220V inverter i nema veze da li je sinosidualni ili ne. Kompjuter ionako radi preko sistema ispravljača a ja komp koristim i kao televizor preko USB kartice te za svakodnevno prebacivanje slika iz kamera i telefona. . a on je i manje više jedini potrošač. Ostali su potrošači uglavnom punjači baterija od kamera. A za mobilne imate priljučak na cigaret upaljač koji daje energiju preko specijalnog odaptera 5 V za mobitele...Jedino ako imate veliki tv i satelit antenu tu bi morao zbog elektronike bit sinusiodalni ispravljač. Pošto radim dnevno puno kilometra uglavnom alternator je dovoljan za napunit baterije no ako ste statični tada je dobro razmislit o solarnim panelima koji će nadopunjavat bateriju a posebno ako imate novi kamper i kompresorski frižider koji radi samo na 12/ 220V.....tada je solar pod on MUST BE on board.

Klima uređaj za stambeni prostor kod starijh kampera je posebna materija jer njemu treba oko 2 kw / 220V napajanje. E tu onda ide inverter od 2 kw/220V da se može hladit i tokom vožnje a dobro jer imat i solar koji puni kada se stoji....ili agregat....samo ne zaboravite da je agregat 80Db u biti kao recimo motokultivator koji je ipak bučan...za susjede...Kolega Master je to lipo opisao inverter / klima....i zadovoljan je posebno jer stari kamperi nemaju klime...za vozačku kabinu

Što se alata za struju tiče za neznalice ništa a za one koji znaju što više to bolje.....mene je spasilo recimo list pile za željezo kojim sam prepilio korodirani vijak poklopca osigurača u motornom prostoru????..e onda sam ustanovio da nemam male osigurače ...kao niti releje....pa sam mijenjao.....no niti to nije dalo rezultata....pa se upotrijebilo 2 m žice za direkt spoj pa ni to nije dalo rezultata-samo parcijalno ....pa su se na kraju duga svjetla - gornji dio parabole oblijepio srebrnom trakom da dobijem kratka svjetla i tako smo došli od >Danske do doma...jasno da mi je trebala i jaka svjetiljka da noću to radim...kao i probištift kontrona 12V svjetiljka te multimetar...problem je bio u kontakt bravi....


Vrh
   
PostPostano: 05 svi 2018 11:42 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 07 svi 2017 22:19
Postovi: 31
Hvala na velikom trudu i vremenu utrosenom za ove postove :bow-blue:


Vrh
   
PostPostano: 06 svi 2018 22:02 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Za kraj da ne zaboravimo sam auto tj motor

Ako idete na godišnji od 10 000 km po norveškoj tada obavezno uračunajte potrošnju guma, disk pločica te ulja u motoru..i svakako nove metlice brisača.
Ako radite servis sami tada neću solit pamet a ako je servizio napravljen pred kojih 7 000 km tada je dobro obratit pažnju na čitav auto. Mehaničari su mehaničari oni nemaju vremena za takvu kontrolu jer rade sve tipizirano...

Prominite gumu sami.....na nekom dobrom asfaltiranom parkingu....tada cete vidjet da se morate zavuć pod Ducata kao u rudnik, da je specifično uhvaćena tamo nekim kopčicama i da je hebački teška. A tribale bi i rukavice? E sada dizalica a di se ono uopće nalazi? E onda cete vidjet da nije lako nać ni uporišta za dizaljic! A skinut i montirat drugi kotač je priiča za sebe. Za kraj gušta ćete shvatit kako je još i teže vratit rezervnu gumu na poziciju...triba ju gurat i rukama i nogama i bit zavučen skroz pod auto.
Vidio mnogo ljudi da kada imaju kvar napuste vozilo na zaustavnoj traci i odu skroz iza ograde....znajte da je širina kampera točno širina zaustavne trake tako da slobodnog prostora za rad nema. pronjema gume traje nekih 10 minuta a za to vrime ce uz vas proć i 100 šlepera....Misija je nemoguča...ako je guma na livu stranu....
Kada vam se dogodi eksplozija gume ne naglo oduzimati gas i panično kočiti....kombi je težak i on drži svoj pravac iako je guma prazna....samo korekcije volanom i lagano otpuštanje gasa ...ima na you tube film o tome...U ovom slučaju je dobro imat HAK za 500 kuna EU zonu pokrivenu. No ne pokrivaju šlepanje, samo pomoć!

Ispušni sustav provjerit gumene držače i imat dovoljno žice za privezat ispušnu granu kada puknu

Krovni prozori su rak rana imate ih na stotine uz cestu otpalih sa kampera. Razlog je trivijalan - zaboravite ih zatvorit tokom vožnje....ja sam u Francuskoj pronašao pokrov kante za smeće koji mi je idealno pasao na otvor....inače srebrna traka i karton rješavaju nepropusnost za ostatak godišnjeg odmora....

Retrovizori su u Norverškoj zbog udkih cestica potrošni materijal a oni su vaše oči....stoga ih cuvajte kao oći u glavi...i tu će vam srebrna samoljepiva traka bit od značenja...

Rashladni sustav obično pati zbog neispravnog termostata ili zakaže ventilator hladnjaka - dobro je imati termostat sa sobom a za ventilator na žalost nema lijeka jer su novi sustavi koji ga pale ovisno o temp....nekada se to rješavalo sa žicom direkt sa akumulatora.... Gumena crijeva su jaaako velika i dugačka....preventivna zamjena ce vam uštedjet dosti vremena ako ne zamjena onda imati ih u rezervi jer je rok trajnosti gume....5-10 godina. Redovna zamjena pumpe za vodu sa pogonskim remenom će vam uštedjet dosti muke a radi se na 100 000 km

Sustav goriva - novi filtar goriva. Jer svi pustimo tokom zime poluprazan rezervoar u koji se stvori hrđa koja se onda kada ulijemo novo gorivo vrlo vješto otapa ....u gorivo stoga kod zimovanja uvijek imati pun rezervoar da se spriječi hrđa unutar rezervoara...
VT pumpa goriva i rasprskaći obično zakažu nakon 100 /150 000 km i treba ih redovito kontrolirat u Bosch srvisu. Osim toga redovito kontrolirajte nivo ulja u motoru kod starijih auta. Neispravini rasprskač curi dizel gorivo i dobar dio goriva ispire ulje sa stijenki cilindra što zariba motor nakon nekog vremena. Pokazatelj kvara je povećanje nivoa ulja...jer motor vuče jednako dobro - naizgled. Pumpa za gorivo će pokazat znakove slabljenja kada ga stisnete uzbrdo - pogled u retrovizoru će odat stanje stvari...koliko dimi crnog dima iz auspuha.

Stuja tj ležaji na alternatoru , kontakt brave. brisače, svitla , itd neću spominjat jer su specifični kvarovi

Ostali kvarovi motora ako je redovito servisiran bi tebali bit tim postupkom izbjegnuti...najćešći problem su gumena crijeva i gumeni spijevi koja se ne mijenjaju i uzrokuju smetnje.

Brzom voznjom ništa ne dobivate samo potrošnju i trošenje i mučenje motora....držite ga na području najvećeg obrtnog momenta 2500 okretaja i može tako radit godinama...


Vrh
   
PostPostano: 11 svi 2018 21:29 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
I za kraj najbolje je što više moguće koristiti kampera jer se time isplaćuje investicija. Računajmo da je dan najma oko 80-110€ sa uračunatim svim troškovima. Dakle ako ga koristimo svaki vikend to nam izađe mjesečno oko 700-900€. Dakle jako je lako izračunat za koliko vremena je isplaćen. Recimo samo za 30 dana je to 3000€ pa se investicija od 15 000€ isplati za 5 godina., a i kraće ako ga koristimo za vikende. U biti za one koji žele iznamit kamper neka računaju d aje dnevni trošak oko 200€! Moja susjeda Belgijanka kaže da zašto smo lani potegnuli u Norvešku kada imamo i u HR prekrasnih neotkrivenih mjesta. Apsolutno točno!

Drugo ako ga što više koristimo tada niti održavanje tj čitav ovaj post postaje nepotreban. Jedino je važno zimi ispustiti vodu iz sistema grijanja / sustava kada smrzava premda kako sam objasnio ako temp u unutrašnjosti padne na 5C ventil na vodi se sam automatski otvara i štiti grijač tople vode. I jedino je tu problem a za sve ostalo možemo i zaboravit.

Ovdje sam samo htio reć što je dobro pregledat pred sezonu jer kada se ustanovi kvar tada treba čekat na dijelove a to baš i nije najzgodnije kada nam je recimo crkla pumpica vode u petak a u ponedjeljak idemo na put....premda je Mixi Caravaning kod Ljubljane uvijek usputna stanica, ako niš drugo onda za pogledat šta imaju. A ovakvih sitnica tj potrošnog materijala imaju uvijek.


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 25 postova ]  Stranica Prethodna 1 2

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 8 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan