Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 27 tra 2024 16:03.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 34 posta ]  Stranica 1 2 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 23 srp 2023 11:20 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Zadnjih par godina dobivam sve vise upita da prodam kampera a koliko vidim ima ih i lijepi broj po cestama sa HR tablicama.
Pa da se pozabavimo koliko kosta dnevno putovanje kamperom?

Da bi se pravilno razmotrilo stanje Kamperiste moramo podijeliti u nekoliko skupina:
- rentijeri = (iznajme kapera na odredeni rok) a to je 120-150 euro po danu bez uracunatog goriva 10-12 litara na 100 km total (NE POZDRAVLJAJU SE MEDJUSOBNO)
- penzioneri = putuju lagano i bez vrmenskog ogranicenja, prepoznat cete ih jer obicno suse robu uokolo kapera i stoje na nesvakidasnjim mjestima= (0-50 euro po danu)
- Vlasnici kampera koji rade i imaju ograniceni vremenski rok za putovanja = minimalno 100euro po danu

Kamperisti se medjusobno pozdravljaju a to je stari dobri obicaj koji se ne smije zatrat, nesto slicno kao i motoristi ali 90 -ih kada su se pojavili enduro motori oni nas vise nisu otpozdravljai.....DAKLE POZDRAV KAMPERU....kada dolazi u susret...vremenom cete ustanovit tko otpozdravi a tko ne..

Uzet cu primjer putovanja na NordKapp / Engleska-Skotska gdje sam u to vrijeme pazljivo pratio dnevne troskove, dakle:

Gorivo:
-dnevno se radi oko 300-400 km jer je trebalo savladat 10 000 km u 30 dana a potrosnja je oko 10 litara u ECO modu po lokalnim cestama sa uracunatim ogranicenjima brzine , dakle 40 litara na dan bez problema ode a ako se ide recimo Calais pa se koristi Autobahn koji je badave onda leti dnevno 12 litara jer treba drzat tempo kamiondzija a to je preko 90 km/h - za orjentir ducato sa mansardom (losa aerodinamika) sa 2.8 TDI turbakom maksimalna brzina je 130 km/h. Potrosnja moze ispod 10 litara ako se vozi pazljivo i do 60 km/h, no komplet rezervar 100 Euro ode do Minhena....500 km od Rijeke

Autoceste:
uvijek pratite velike agencije koje nude turisticke aranzmane i to iz dva razloga
- koriste najjeftine autoputeve ili one koji se ne placaju
- daju vam dobar plan put ate lokacije sto i gdje posjetit

Kategorija vozila
- autoceste treba pazljivo odabirat jer kamperi su obicno izmedju cjene automobila i kamiona odnosno minimalno 50% skuplje nego mali auto. Naime negdje mjere visinu na prvoj osovini (tu neki prolaze a neki ne-(mansarde)) ili pak ukupnu visinu ili pak jos i tezinu. Autoput =IZBJEGAVATI.
Trajekti: Duljina je osnovno mjerilo i mjera je 6 metara koja se racuna za sve aute. Sve preko 6 metara a tu spadaju svi kamperi je skuplje cak i do 100 % (IZBJEGAVATI)
Obicno je ruta kojom izbjegnete trajekt u recimo Norveskoj ponekad moguca pa kad uracunate put i naftu onda dodje skoro isto kao da ste isli trajektom tu spadaju LOFOTEN otoci. No ljepota koju vidite cestom je nenadoknadiva u odnosu na trajekt jer vas vozi ko kokosku na placu u kavezu.

Kako pravilno postupit:
Dulje relacije mora bit autoput jer je 1 sat =100 km dok ako idete lokalnim cestama prosjek je samo 50 km/sat ( i pun xurac speed kamera) dakle skoro 2 puta dulje. Recimo dionica Rijeka Zagreb stara cesta - autoput je 4 sata stara cesta dok samo 2 sata autoput.
No ako je guzva na autoputu tada ste altroke gubitnik...pa sve pada u vodu...a to je po Njemackoj i Engleskoj jako cesta pojava posebno oko velikih gradova dakle ta ruralna podrucja=IZBJEGAVATI. To je po Njemackoj moguce ali kod ENgleza NE.
Na autoputu ste guska u magli jer nista ne vidite samo buljite u retrovizor da li se Rumunj sa Scaniom lipi na zadnji branik jer je na tempomatu a meni je tempomat naturalno ugradjen u stopalo pa se ti bori.... Autoput je kardinalna pogreska jer lokalnim cestama se vidi sve ono sto neku zemlju cini specifcnom i sto se mora svakako vidit. Na zalost ako idete u Englesku tada morate cim prije doc do Calaisa a ako se vracate doma onda ste u stisci sa vremenom pa je autoput jedino rjesenja....na zalost.
U biti ukupna potrosnja na recimo 500 km je ista jer autoput je 5 sati po 12 litri = 60l a obicna cesta i 7 sati po 9 litri...63l
Neki kolege su ovdje pisali da se zalijepe iza kamiona na recimo 5-6 metara udaljenosi I onda voze u zavjetrini. To je stara teorija sa mopeda kada te autobus pretice tada te onaj vacuum povuce sa sobom pa su se 15-ce vozile na taj nacin iza busa. Isprobao sam I tu teoriju te stvarno okretaji padnu za oko 100 sto znaci I manju potrosnju. Tu je problem jer moras buljit u tablicu Poljaka koji vozi ipred tebe pa nis ne vidis sa strane. OPASNO je to jer kamion ispred mene skrece u stranu a ja produzavam ravno jer ne kuzim sto je ispred a ono cijeli protect kamionske gume otpao I lezi na cesti….skoro sam pogodio otpali protect….dakle POGRESKA = NE RADITE TO!
Dakle gorivo i putarine placamo svi isto jer to ovisi o zacrtanom planu puta
Mi smo za Norvesku u 30 dana potrosili 3.400 euro za 4 osobe dok su agencije za to istu svrhu trazile 2000 euro po osobi….14000 kn velika tura Norway

U nastavku cemo govrit o ostalim detaljima koji uticu na potrosnju.


Vrh
   
PostPostano: 24 srp 2023 09:19 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
Zgodna tema. :)
Nije sve u lovi. Meni je najčešće problem vrijeme (spadam u onu tvoju 3. kategoriju), pa je autoput jedini izbor, bez obzira na cijenu. Nema smisla od vikenda 10 sati provest na staroj cesti.

Dodatno, gledam da za te kratke izlete biram bliže relacije.
Npr. ZG do Krka, Međimurja, Gorskog Kotara, okolica Karlovca, planiram Unu (Bihać, Vakuf) ubacit.

Već mi je Zadar granično za vikend ...


Na koji način biraš autoceste s obzirom na cijenu? Prepustiš navigaciji?

Što se tiče radara po lokalnim cestama, primjećujem da mi to s kamperom i nije tako veliki problem kao sa autom. Nije mi baš ni komforno se vozit preko ograničenja s tom kutijetinom ...:)

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 24 srp 2023 14:56 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
Na koju ti foru okretaji padnu kad se voziš u zavjetrini?


Vrh
   
PostPostano: 24 srp 2023 17:05 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Da ozivimo tematiku jer nema previse postova zato sam i zapoceo ovu temu

sinisa - Probaj vozit odmah iza kamiona na autoputu i prati okretaje motora vjerojatno ces uocit da kada se sleperu priblizis na ispod 10 metara da ides sa manje gasa tj za istu brzinu oko 100 okretaja manje dakle sa 2200 padne na 2100 a manje okretaja znaci i manju potrosnju. - mene je talijan u Pandi pratio na tu foru od Lago di garda pa do pred Veneciju...ksd se skinuo sa autoput apozdravili smo se...

Pa da nastavim ovu temu koja ce mozda nekima biti interesantna...

Osiguranje auta;
HAk pokriva intervencije ali ne I vucnu sluzbu koju se mora platiti sam. Meni osobno krepala dizalica I ne mogu dignut auto za minjat gumu na autobahn. Sve rijeseno bez naplate u sklopu ADAC-a. Najbolji pozdrav od mehanicara; DA BOGDA SE VISE NIKAD NE VIDJELI. Svaka cast. Ova clanarina je mislim ove godine oko 100 euro ali isplatilo mi se.
Ovdje moze jos I putna osiguranja ali to je osobna stvar. U svakom slucaju ponijeti HJZZO iskaznice sa sobom.

Kampovi odnosno nocenja;
Za one koji prate nasa putovanja vidljivo je da kampove uopce ne koristimo a kada ih koristimo uglavnom smo razocarani uslugom. To je dnevno za kamper oko 30-50 euro sa strujom, vodom, tusem I makinom za pranje robe. Ovo sve kamperistima bas I ne treba svakodnevno jer se pomocna baterija puni tokom voznje pa je navecer puna ( kosta 2000 kuna 100Ah gelovica) sto je dovoljno za pogon plinskog grijaca Truma za grijanje te za punjenje akumulatorskih uredaja koji se ionako pune tokom voznje po danu ( inverter 500W) a onih dva sata svjetla navecer je zanemariva potrosnja.
Jedini problem je pranje robe I tu treba pazit jer ce vas u kampu prevarit da je imaju a kada platite onda vam kazu da ste na redu tek sutradan – Autokamp pored Oresund Mosta u Svedskoj oznacen kao top od strane ADACA (I plus morate imati njihov camping card koji se dodatno plati jer vas inace ne pusta unutra) Ili u francuskoj prosle jeseni bez masine za ves. Dakle prije placanja fizicka I psihicka provjera da li imaju makinu za robu I DA LI RADI pa tek onda utjeraj auto.( a moze I stogod drugo ako je zgodna zaposlenica – vazi za mladu generaciju – mi stari samo mozemo gledat) Ima onaj vic koji kaze Sad ces vidit kako moj dida imitira vuka, Ej Dida kad si zadnji puta xebavo? Auuuuuuuuu
Moderni kamperi imaju frizider na struju I to je problem jer treba stalno struju koje nema dovoljno. Dobro je kad vozi jer puni alternantor ali kad stoji tada ie akumulator primarni izvor pa treba solar ili prikljucak u kampu. Stariji kamperi imaju pogon na plin pa nema problema jer kad vozi ide preko alternatora 12 V a kad stoji Ide plin. Relativno brzo prazni bateriju kada radi na 12 V stoga = IZBJEGAVAJ. Plina trosi oko 200g na dan.
Plinski pogon: neki kolege su ovdje ugradivali bocu od 60 litara od auto plinske iinstalacije na podnicu kampera. Pokusao I ja ali kad sam vidio kako je to glomazno I veliko odustao. Drzim 2 boce od po 12 kg koje su dovoljne za grijanje zimi 10 ak dana odnosno 30 dana boca i pol samo za kuhanje I frizider. Dakle bombola od 60 litara nepotreban ballast pa je to odbaceno. Nase boce se ne mogu mijenjat pa sam napravio prikljucak da ih punim na punionicama za auto plin. Dakle prikljucak je klasik odostraga kao svaki plinski auto a na bocu onda ide cijev koja se I ne vidi I puni se 20 litara plina kada je full prazna. Sam prikljucak za auto plinski pistol je po EU razlicit pa treba imati razne konekcije tj adaptere sa kojima se onda svugdje puni nasu kucansku bocu bez problema bilo gdje u EU.
Voda; tank 200 litri vode za 4 osobe je dovo;ljan za 2 dana. Za 2 osobe 3do 4 dana. Stoga svugdje gdje je voda badave treba punit bez obzira na stanje. U HR svako groblje ima vodu pa tu nema problema sa opskrbom dok po vani svaka benzinska I nema vodu pa kad se toci nafta ide ponekad I voda ali uglavnom ne. Ali svaki autoput ima stanice za kampere gdje se prazni siva I fekalna voda pa se moze utocit I industrijska voda. Za pice I kuhinju koristimo flasiranu vodu dok ovu industrijsku koristim za ostalo. Po Francuskoj imaju male stanice koje kostaju 2 euro pa se moze tocit voda I praznit otpadne vode.
Kako rekoh sve ovo prije navedeno izjegavate ako platite kamp 50 euro na dan ili steil platz 20 euro na dan jer imate vodu struju te praznite otpadne vode ukljuceno u cijenu. Mi to ne koristimo a ako racunamo 30 dana puta x 50 euro to ispada 1500 euro, hm lipa cifra pa to je skoro 1100 litara nafte odnosno 1100 kilometara.
Fekalne kazete se mogu praznit po javnim zahodima uz ceste / autoputeve / benzinske a voda se toci opet po /benzinskim/autoputevima/ javne fontane tj. bilo gdje je moguce (UVJET DA JE ZA PICE) ali treba imati specijalne naprave za punjenje kanistra.
Jako dobra aplikacija je camper 4 night koja daje upravo ovakva mjesta za opskrbu transparentno.
Zasto ne idemo na kampove / stail platz? Navecer je 7 I 30 I a ja za volanom ujutro od 8 sati, e bas se sad moram gombat I trazit tamo neki kamp u zabitnoj ulici Frana Pozica na kraju nepoznatog grada? Ma daj decko ajde oladi I prakiraj stroj gdje te ulovi prvi sumrak.
Kampovi dakle idu od 50/20/0 Euro ovisno kako se kome prohtije.


Vrh
   
PostPostano: 25 srp 2023 17:49 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
RI898 je napisao/la:
Stariji kamperi imaju pogon na plin pa nema problema jer kad vozi ide preko alternatora 12 V a kad stoji Ide plin. Relativno brzo prazni bateriju kada radi na 12 V stoga = IZBJEGAVAJ. Plina trosi oko 200g na dan.
e.


Imaš krivi frižider. Ti starinski kombinirani sa strujom su pušiona. Kompresorski na struju je top što se potrošnje struje tiče, ali je skup u nabavi.

Zanimljiva je taktika

RI898 je napisao/la:
Navecer je 7 I 30 I a ja za volanom ujutro od 8 sati.


Koja je poanta toga? Da što prije stigneš? Cijeli dan vožnje mi nije baš privlačan. Radije razbijam na stintove od par sto km ...

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 26 srp 2023 08:27 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
Mislio sam dnevno po par sto km ...

Ako stalno voziš, kad stigneš uživat?

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 26 srp 2023 17:35 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Da bi savladao Nordkapp u 30 dana treba dnevno prolazit 300 km....uzivam dok vozim kampera pri brzini od 60 km/h vjeruj mi kao i da ne vozim , toliko me opusti ta voznja da mogu sjedit citavo vrime i uzivat u pejzazima,,,,prakticno cestu mozda gledam samo 40% vremena....ne znam cim sjednem u stolicu tog auta za mene pocne neko drugo vrijeme neki drugi prostor neka druga galaksija.......
zato i pazljivo biram rute u kojima uzivam...
recimo ova zadnja Routes de grandes Alpes je skoro pa na nivou Norveske....Dolomiti - Swiss Alpe pa onda preko Francuskih Alpi Col du Galibier 2805 metara nadmorske...pa onda na famozni Col Du Turin pa spust na Monte Carlo i onda voznja po stazi F1 ulicama monaka...
Umor? Ma kakav umor vozio bi i nocu samo da ima vise svitla...


Vrh
   
PostPostano: 26 srp 2023 20:39 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
:clap:

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 26 srp 2023 20:40 
Offline
iskusni kampist

Pridružen/a: 12 lip 2013 13:23
Postovi: 324
RI898 je napisao/la:
....uzivam dok vozim kampera pri brzini od 60 km/h ...


:clap:

_________________
Super zabava za kućne vozače - http://superauti.com


Vrh
   
PostPostano: 27 srp 2023 09:49 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
Okretaji motora za istu brzinu kretanja mogu pasti jedino ako prebaciš u višu brzinu, ako već nisi u najvišoj. Bez obzira na zavjetrinu, uzbrdicu ili nizbrdicu, broj okretaja motora za istu brzinu kretanja u istom stupnju prijenosa mjenjača je konstantan i zadan je međusobnim odnosom zupčanika u mjenjaču, diferencijalu i opsegu kotača. Pa i u vakuumu. U zavjetrini ćeš istu brzinu i isti broj okretaja održavati uz manje gasa, dakle uz manji utrošak energije.
Pojednostavit ću: zamisli dva međusobno uzupčena zubčanika. Jedan veći i jedan manji. Oba se vrte cijelo vrijeme, onaj veći sporije a onaj manji brže. I tako će se vrtiti cijelo vrijeme bez obzira puše li vjetar ili se ide nizbrdo. Promjena brzine okretanja jednog reflektira se i na drugi. Sad recimo da je jedan zupčanik kotač a drugi motor. Promjena broja okretaja jednog (brzina kretanja) neizostavno utječe na brzinu okretanja drugog (broj okretaja) i obrnuto.


Vrh
   
PostPostano: 28 srp 2023 07:23 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
nije baš sve u brzini.... meni je osobno ljepše putovati starom cestom....
evo za primjer ću navesti povratak s Lošinja s Adria Camping Rallyja.... u isto vrijeme iz Čikata sam krenuo s kamperom i jedan mladić s osobnim autom... na trajektu je bio 3 auta ispred mene.... s trajekta spletom okolnosti sam izašao ispred njega... stao na pumpi točiti gorivo kod Malinske.... kolona do mosta sat vremena.... on odlazi na autocestu, a ja sve starom cestom.... čujemo se kasnije 2x... uvijek smo bili paralelno... na kraju on dolazi u BJ 15 minuta prije mene...
cijena autoceste RI-ZG za kamper? Stajanje u koloni?

Sada sam s Murtera do Bjelovara došao za 5 sati - sve starom cestom.... Najsporiji dio mi je uvijek Karlovac-Zagreb.... Radarbot čita kamere, ali kad je kolona svi koče.. Najčešći problem mi je što sam ja najbrži pa moram pretjecati male aute :D :D :D

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 28 srp 2023 12:20 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Puno sam eksperimentirao sa slucajevima autoput VS obicna cesta i zakljucak je uvijek isti:

- kad se zurim autoput (prosjecna brzina 100 km / 12 litri goriva + cestarina tj 50% vise nego za mali auto) - AKO NEMA ZASTOJA = 1 sat voznje 12 litri goriva +putarina
-kada zelim nesto posebno vidjeti = obicna cesta (prosjecna brzina 60 km/h (RADARBOT OBAVEZNO) / 10 litri (mozda i manje?) =100km= 1.6 sati voznje i 15 liri goriva

U principu razlike sa financijske strane i nema jer razliku u gorivu pojede putarina dakle stvar je samo u vremenu i planiranju puta jer ako idem u Dolomite na Tre CIme de Lavaredo primjerice tada mi je to primarni cilj pa koristim autoput do Treviso a onda ide obicna cesta od Tolmezzo na Cortinu i Falzarego Pass. Ili recimo od Firenze do Bologne kroz ona Toscanska brda i nije bas nesto za vidit pa je bolje autoput.... nesto za vidit? E bas tamo sam na prevoju koji vodi od Misano Adriatioco trkacke staze prema Firenzi vidio svoju prvu ljubav iz 1987 godine - Suzuki GSX 1100 RR a da nisam isao tuda sigurno se ne bismo nikada ponovno sreli....

dakle kako vidim svi se slazemo u jednom = vozi obicnu cestu a ako bas moras autoput...i to najcesce kad se vracemo doma...


Vrh
   
PostPostano: 28 srp 2023 15:36 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Svakako ovakve zgode RIJEKA HRVATSKA treba ocekivati- NOVI LST 28/ 07/2023

RIJEKA – Koliko god se to na neki način čini naivno i izlizano, modus operandi »Probušim ti gume i onda ću ti pomoći da ih popraviš« događa se i u Rijeci.


Iako ovakvih slučajeva ima svugdje gdje ima turista, u zadnje vrijeme pristižu informacije da su se »bušači – popravljači« fokusirali na Šetalište XIII. divizije, gdje svakodnevno netko buši gume na automobilima, ali isključivo onima sa stranim tablicama.


Brojni su takvi slučajevi, o čemu svjedoče i fotografije koje smo dobili u redakciji.




Tako je prošli tjedan vlasnik automobila, sa stranim registarskim oznakama, ali naš državljanin, imao priliku svjedočiti jednom takvom slučaju.


– Automobil je bio parkiran s lijeve strane jednosmjerne ulice. Upalio sam motor i odmah shvatio da nešto nije u redu. Izašao sam van i svjetiljkom na mobitelu, jer je već bio mrak, pokušao vidjeti o čemu se radi.


Shvatio sam da su mi dvije gume s desne strane ispražnjene. Ubrzo su stigla dva mladića, nudeći pomoć.


Nakon što sam nazvao policiju da prijavim štetu, mladići su me zamolili da ih ne zovem jer njihova intervencija nije potrebna.


Kada je policija stigla na lice mjesta, dvojica mladića su odjednom nestala, govori naš sugovornik.


Dodaje da su se mladići prvo zbunili kada su čuli hrvatski jezik, jer to nisu očekivali.


– Objektivno, postoji nekoliko elemenata u cijelom tom slučaju koji mogu potaknuti sumnje, iako nema dokaza, odnosno konkretnih dokaza o povezanosti ta dva slučaja.


Cijena usluge popravka čini stvar još zanimljivijom. Za popravak dviju guma tražili su 420 eura.


Naravno, snašao sam se i na kraju platio trećinu tog iznosa odlaskom kod vulkanizera.


Tu sam saznao da su gume probušene, vjerojatno šilom. Tog istog dana vulkanizer je imao još desetak sličnih slučajeva. Sve je prijavljeno policiji, govori naš sugovornik.


Posebno kada ste stranac, s dvije probušene gume i potrebom za korištenjem automobila, spremni ste na sve, pa čak ako to morate skupo platiti.


Ispada da piće, hrana i smještaj nije jedino na što se ove godine strani turisti u Hrvatskoj mogu žaliti da je skupo.


Vrh
   
PostPostano: 30 srp 2023 19:09 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
ono sto je kod kampera vazno i o cemu treba vodit racuna je slijedece

trosi od 9-13 litara goriva
autoput je skuplji oko 50% vise nego za mali auto, trajekt ako ste preko 6 metara jos i vise
voda (tusiranje, pice , kuhanje) tank je oko 200 litri a traje oko 2 dana za 4 osobe dok za dvije oko 3-4 dana
siva voda to je ova pitka voda koje se iz sudopera i kupaone slijeva u posebni tank sive vode koji onda adekvatno treba praznit kad se puno pitka voda
WC je posebna kazeta od oko 25 litri kapaciteta koju teba praznit svaki drugi dan za 4 osobe ili svaki 3 dan ako su 2 osobe (svako punjenje ide oko 2 dcl specijalno sredstvo za dezinfenkciju)
struja ide preko posebne baterije koja se puni tokom voznje ali ako stojite treba ju dodatno punit preko 220V punjaca ili solara
frizider (do -20C) obicno kompresorski koji iscica betriju za 3 dana ako se ne puni dakle solar je obavezan
frizider absorpcijski (do -5C) imaju stariji ali i novi modeli (uz narudzbu) pogon 220V/12V/plin dakle univerzalno i nikad nema problema sa pogonom, upalio ga na plin i vozim stalno...zaboravis da ga imas....ponekad za duze voznje ide i na 12 V
grijanje je na plin ili vebasto (na naftu rjedje), trosi bocu plina na 7 dana ako je vani +5C uz ovo ide jos i struja za ventialtor i pogon uredaja ima se dvije boce ali nase boce se ne mogu punit vani pa treba prije opisane prikljucke za autoplnske punionice
klima/grijanje - obicno ima samo vozacka kabina i to nije dovoljno da se rashladi/zagrije stambeni prostor koji treba onda odijeliti zastorom (stariji modeli) tokom voznje za stambeni prostor obicno se ugraduje posebna klima 2000W na krov koja onda ide direktno preko 220 V u kampu ili akumulatorsko invertersko napajanje tokom voznje sto je jako skupo jer se obicno mora naknadno ugraditi.
navigacija putna mora bit u vlastitom izdanju jer niti novi je nemaju serijski ugradenu koliko vidim (za 2022 godinu modeli)

ovisno o modeulu i duljini - 6 metara, 7 metara, 8 metara
Prostor je skucen po sirini (2 metra)i za dvije a kamoli za 4 osobe pa jedan radi i krece se po prostoru dok ostali cekaju na njega jer je tako jedino moguce ispravno prezivljavat. a za to treba malo treninga ali obicno nakon par dana se svi istreniraju pa to onda ide glatko
Krevete (ili dio njih ako ste 4) treba ovisno o modelu a NAJCESCE da, svaki dan namjestat navecer a ujutro raspremat- to za modele sa mansardom ne vazi i tu je prednost jer u krevet po noci spavas a kufer sa robom drzis na njemu tokom dana...dok 7 .5 metarski imaju fiksni komotni king krevet odostraga udoban i komotan...za razliku od mansarde gdje na spuzvu debljine 10 cm kao pijevac skaces na gornju zbicu - ali imas 6 metri mali auto a ne onaj 7.25 metarski kamioncin...sa krevetom na federe

I to bi bilo to dakle jako puno pomocnih uredaja i stavki na koje treba stalno mislit tokom dana sa jako malo slobodnog prostora za kretanje a ako ste 4 onda ga i nema

Neki se kamperom oduseve a neki razocaraju


Vrh
   
PostPostano: 31 srp 2023 14:51 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
RI898 je napisao/la:
Puno sam eksperimentirao sa slucajevima autoput VS obicna cesta i zakljucak je uvijek isti:

- kad se zurim autoput (prosjecna brzina 100 km / 12 litri goriva + cestarina tj 50% vise nego za mali auto) - AKO NEMA ZASTOJA = 1 sat voznje 12 litri goriva +putarina
-kada zelim nesto posebno vidjeti = obicna cesta (prosjecna brzina 60 km/h (RADARBOT OBAVEZNO) / 10 litri (mozda i manje?) =100km= 1.6 sati voznje i 15 liri goriva



Ne razumijem kako si došao do podatka da ti na lokalnoj cesti potroši 15 litara na 100km ??


Vrh
   
PostPostano: 31 srp 2023 15:35 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
bajki je napisao/la:
RI898 je napisao/la:
Puno sam eksperimentirao sa slucajevima autoput VS obicna cesta i zakljucak je uvijek isti:

- kad se zurim autoput (prosjecna brzina 100 km / 12 litri goriva + cestarina tj 50% vise nego za mali auto) - AKO NEMA ZASTOJA = 1 sat voznje 12 litri goriva +putarina
-kada zelim nesto posebno vidjeti = obicna cesta (prosjecna brzina 60 km/h (RADARBOT OBAVEZNO) / 10 litri (mozda i manje?) =100km= 1.6 sati voznje i 15 liri goriva



Ne razumijem kako si došao do podatka da ti na lokalnoj cesti potroši 15 litara na 100km ??


Ako se dobro sjećam, put od nekih 1300 km (Rijeka, Fuka, Bjelovar, Osijek, Kopački rit, Ilok, Trakošćan, Zagreb, Rijeka) s kamperom na Iveco Daily 2.5 103 KS, potrošnja mi je bila ispod 10 litara. Autoput od Delnica do malo poslije Zgreba (Sveta Helena?), ostalo obične ceste. Prosjek 53 km/h.


Vrh
   
PostPostano: 31 srp 2023 21:06 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
E to ti je ono kao na maturi

Auto 1 krece iz tocke A brzinom od 65 km/h dok auto 2 krece iz tocke B brzinom od 75 km/h Ako su tocka A i tocka B udaljene 200 km na kome ce se kilometru susresti ta dva auta. Da ga hebes ovo mi je bio sveti gral - nikada ovo nisam bio u stanju izracunat!
(doduse moj je prosjek ocjena bio 4.5 pa sam bio osloboden mature - CUO ITK skola na Krnjevu......e dobi stari Stipe Suvar)

dakle ako imas dionicu na udaljenosti od 100 km koju sa voznjom od 100 km/h savladas za jedan sat i potrosis 12 litri koliko ces tu dionicu voziti ako vozis 50 km/h? trebat ce ti dva sata a ako trosis ispod 10 tada ces utrosit ispod 20 litri za taj put. Jednostavno zar ne? Dakle sporija voznja ne znaci ustedu niti u vremenu niti na gorivu dapace gubitnik si!

Ali kako rekosmo nije sve u brzini....


Vrh
   
PostPostano: 01 kol 2023 07:02 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
RI898 je napisao/la:
E to ti je ono kao na maturi

Auto 1 krece iz tocke A brzinom od 65 km/h dok auto 2 krece iz tocke B brzinom od 75 km/h Ako su tocka A i tocka B udaljene 200 km na kome ce se kilometru susresti ta dva auta. Da ga hebes ovo mi je bio sveti gral - nikada ovo nisam bio u stanju izracunat!
(doduse moj je prosjek ocjena bio 4.5 pa sam bio osloboden mature - CUO ITK skola na Krnjevu......e dobi stari Stipe Suvar)

dakle ako imas dionicu na udaljenosti od 100 km koju sa voznjom od 100 km/h savladas za jedan sat i potrosis 12 litri koliko ces tu dionicu voziti ako vozis 50 km/h? trebat ce ti dva sata a ako trosis ispod 10 tada ces utrosit ispod 20 litri za taj put. Jednostavno zar ne? Dakle sporija voznja ne znaci ustedu niti u vremenu niti na gorivu dapace gubitnik si!

Ali kako rekosmo nije sve u brzini....


Nažalost, padaš maturu! :crying-yellow:

Problem u tvojoj računici je što ne znaš koliko ti vozilo troši na sat pri određenoj brzini.

Po mojoj procjeni, ako ti tvoje vozilo troši pri konstantnoj brzini od 100 km/h 12 l/100 km, onda će na lokalnoj cesti normalnom vožnjom (prosjek vožnje cca 60 km/h) trošiti oko 9 l/100 km.


Vrh
   
PostPostano: 01 kol 2023 10:08 
Offline
napredni kampist

Pridružen/a: 09 ruj 2019 14:56
Postovi: 158
Lokacija: Rijeka
RI898 je napisao/la:
E to ti je ono kao na maturi

Auto 1 krece iz tocke A brzinom od 65 km/h dok auto 2 krece iz tocke B brzinom od 75 km/h Ako su tocka A i tocka B udaljene 200 km na kome ce se kilometru susresti ta dva auta. Da ga hebes ovo mi je bio sveti gral - nikada ovo nisam bio u stanju izracunat!
(doduse moj je prosjek ocjena bio 4.5 pa sam bio osloboden mature - CUO ITK skola na Krnjevu......e dobi stari Stipe Suvar)

dakle ako imas dionicu na udaljenosti od 100 km koju sa voznjom od 100 km/h savladas za jedan sat i potrosis 12 litri koliko ces tu dionicu voziti ako vozis 50 km/h? trebat ce ti dva sata a ako trosis ispod 10 tada ces utrosit ispod 20 litri za taj put. Jednostavno zar ne? Dakle sporija voznja ne znaci ustedu niti u vremenu niti na gorivu dapace gubitnik si!

Ali kako rekosmo nije sve u brzini....


Jaoooo .... :)


Vrh
   
PostPostano: 01 kol 2023 15:40 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Za kraj da zaokruzimo ovu temu:

kamper je za osobe koje vole aktivno putovanje tj osobe koje vole putovanja autobusom a koje zele upravljati svojim privatnim vremenom a ne da ih sputava 15 minuta razgledavanje pa onda ajmo svi u bus jer moramo bit veceras 19:00 u Hotelu u Rimu. Ako ste takva osoba onda ste rodjeni kamperista

kamper nije za osobe koje su komotne i koje traze full komfor na godisnjem jer u kamperu toga jednostavno nema. isto tako nije za one tipo uvalit se u hladovinu i izlezavat se ispod bora dok ti smola pada po glavi....zaboravite na kampera

odredeni stupanj tehnickoga znanja je jako bitan jer treba vodit racuna o stanju pitke vode 200 litri jer nema goreg kada zena kaze nema vode??!!! e sad se ti misli odakle stvorit vodu koje nema na vidiku. svu tu vodu koju ste potrosili skupa sa WC kazetom treba redovito izlijevati svaki drugi dan u za to unaprijed odredena prihvatilista. jest sivu je vodu moguce ispustit na nekom od parkinga uz cestu ili kako neki malo otvore ventil da kaplje pa se tako voze po cesti...no WC kazeta sa 20 litri fekalija ipak nije u redu prolii uz neki grm na ugibalistu....isto tako treba vodit racuna koliko je napunjena baterija skupa sa kolicinom plina u bocama. Frizider je obicno 50 litara velicina nocnog ormarica i u pocetku izgleda jako nistavno no pravilnim koristenjem namirnica ustanovi se tokom vremena da je sasma dovoljan. Trik je da se kupuje cesce, uostalom zar nije interesantno obavit kupovinu u Lidlu u Italiji, francuskoj, Svici??!!

Kreveti? e sad 7.5 metarska cudovista imaju pravi bracni krevet a u sredini im se spusta jos krevet za dvojicu sa stropa. Ali provuci ti ulicama Monaka cudoviste od 7.5 metara???!! Maleni od 6.5 itekako lako prolazi i kroz najuze ulicice ali je cijena udobnosti upitna jer imas krevetac za jednu osobu sa 10 cm debelom spuzvom....za starije je u redu ali za mladje ??? pa treba zeni pokazat tko je dasa na godisnjem....ili mansarda tipo gdje je bracni krevet ali se kao HGSS-ovac moras pentrat svaku vecer gori ali gori je tijesno pa ti se zena nagurava...na big horn...dakle ima mana ima prednosti...

Kako nociti pravilno u kamperu o tome slijedi posebna reportaza, uglavnom kamove necete koristiti pa taj trosak otpada a kako imate plinski frizider enrgetski ste kompletno noevisni tako da vam cak ne treba niti steill platz. jedino cete morati pazljivo birati mjesta za uzimanje/ praznjenje vode a za to koristiti aplikaciju camper conrtact ali jos je bolja park4night...dakle trosak kampa otpada i 20/70 eura u dzep

Hrana - kamper ima sasvim dobro plinsko kuhalo na tri skulje dakle trosite na hranu kao da ste doma primjerice u italiji i njemackoj ali francuska je 20% skuplja a Norveska i do 60% nego kod nas. dakle cak hranu sa sobom ne treba nositi. Restorani otpadaju a zenu odmarate od kuhinje jer imate plinski rostilj pa je rostiljanje uobicajeni dnevni postupak kada se odmarate od volana/hodocascenja po muzejima i perivojima uz rostilj na nekom vidikovcu. jasno rostilj je specijalno podesen za takve prilike. Dakle hrana 0 euro


Sto morate platiti?

Gorivo i cestarinu koja ovisi kamo putujete. Moj je prosjek denvno 300-400 km dakle dobar dio dana se vozi ali panoramska turisticka voznja. na male auta se ne obazirete
Ako uzmemo 400km/10 litri 40x1.5 euro to je po danu - 60 euro u prosjeku

Ulaznice za kulturne znamenitosti jer cete uglavnom posjecivati mjesta u kojima zelite nesto vidjeti e tu je prosjek oko 20 eura po osobi dakle moze proc i do 80 euro dnevno za 4 osobe...plus sladoled pa pijaca pa ajmo nesto pojest....e tu je tesko zadrzat euro na konvertibilnoj razini uglavnom padam u depresiju nakon takvih izleta...ponekad biram neka mjesta gdje nema ulaznica pa onda sva skupa ispadne malo manje a dobro je uzeti onu skupnu kartu za par muzaja jer se prodje dosta jeftinije

dakle ako se ovako postavite a postavit cete se sigurno onda cemo racunati u nekom prosjeku do 80 euro po danu dakle sa 1000 euro u dzepu za 4 osobe cete si moc priustit 12.5 dana putovanja (bez hrane) za oko 3750 kilomtera puta...ej za 4 osobe.....pa gdje toga ima ....nema agencije koja to moze ponudit...

Sta ovdje nije uracunato: - prije svega vase vrijeme koje ste proveli za kompom u potrazi sto posjetiti kad idete recimo na Route de Grandes Alpes koja pocinje kod Tonon de bains u svici? A da, moramo kroz dolomite...a tamo je neka Val di gardena .a da ima neki Furka pass eej vidi tamo je sniman James Bond Gold finger....pa da idemo ispod Chanonix a tamo je mont blanc a gore je zicara na Aquile de Midi - po osobi 80 eura....ali hej ti si na krovu europe,,,,i onda tek slijedi prvotni plan po francuskim alpama i spust na ulice Monte Carla...jasno da ovakvo planiranje je gust za sebe i ponekad kada putujem mi put i vise nije interesantan jer je sve vec videno...za razliku od mojih saputnika...ovaj put je opsan u putovanjima iz 2022 - rezime puta je izmjena obje poluosovine a svaka 1000 euro....ali jbg auto ima 225 0000 km

jasno bus je bus spavas cilu noc dok te vozi iskrca te ispred hotela gdje sa vodicem sve obilazis....a ovako sam nadji parking pa javni prevoz do cilja itd....
na kamperu se ne gubi puno jer za oko 20000 euro polovnjak se uvijek proda za manje vise malo snizenu cijenu...gubi se na novom

Evo to bi bilo to, hvala kolegama na aktivnom ucescu u temi


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 34 posta ]  Stranica 1 2 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 88 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan