Ja sam pazio eventualnu sansu skoro pa godinu dana po njuskalu i uglavnom za to godiste traže oko 100 - 120 000 kuna. Stanje kao i taj vjerojatno. U sloveniji ide oko 10 000 eura...kod nas preprodavaju...
Kada se pojavio ducato 2006 godište ali i 200 000 km za 15 000 eura lik ga je postao u tri popodne na njuskalo, ja nazvao oko 5 popodne, a drugi dan na 8 navecer je prinova bila parkirana iza kuce. I buksa olaksana za 114 000 kuna....Plan je bio ducato kombi 2007 godiste (200 000 km) za 8-9 000 eura plus oprema oko 5-7000 eura + 4 godine rada...i nikada gotov projekat... pa kad sam izracunao ovako je bilo pametnije
Dakle uvoz je jednostavan, najprije iskopiraj konjižicu vozila i onda idi na granicu i tamo ce ti slovenac rec da nema problema samo da moras stavit na auto slovenske probne tablice i dopeljat auto direktno na hrvatski tehnicki pregled (ako je slovenac prodavac) . Dakle sa kopijom knjižice na tehnicki pa ce ti za to godiste rec da moras trazit sukladnost u CVHrvatskog u zagrebu. Nece bit problem samo im pokaži fotokopiju i dobit ces tražene papire za to godiste. Onda sa tim papirima nazad na tehnicki da te obave pa onda na carinu. Ako si primorsko goranska ides na Kukuljanovo i tamo ce ti za 15 000 eura doc oko 5500 kuna davanja...lik ti odmah preracuna koliko love ide na temelju knjižice....kada je put isproban i sa kopijom knjižice utaban onda idi po suto.
Ducato 2,5 je odlicna mjera za taj auto a taj je motor isto tako godinama isproban u fiatu te za tu kilometražu nece bit potrebno puno investicija. Promijeni zupcasti remen, termostat vode, ulje sa filtrom, pregledaj kocione obloge, auspuh, promijeni ulje u mjenjacu i piči dalje bez brige. Motor od 1,9 je preslab i treba ga izbjegavat.
Ja sam potrosio oko 2 sata pregledavajuc auto jer ides najprije odozdola da vidis kakva je sasija, da li pusta ulje motor/mjenjac, pregledas auspuh...i ako ima ruzine, no ne boj se to je kamion sa sasijom...zatim ide motor tako da skineš sipku ulja i gledas kako puse kompresija van, onda cep od poklopca ulja da vidis kako ide zrak kroz gumice ventiila. probaj brenze digni ruke sa volana i jako koci da vidis kamo nosi, rucnu zakoci i onda kreni da vidis kako drži. pregledaj volan, spone, da li mu krci letva volana...odi na tehnicki i pregledaj motor sa strane co emisije pa ces znat ako je motor u redu.a tamo ce ti pregledat i sve sklopove...kocnice, volan,ovjes, auspuh...... Kvacilo testiraj da ne trza pri polasku a onda zakoci i u prvoj pokusaj krenut motor mora stat i ugasit se, dobri su rucna i kvacilo. Kod prebacivanja u brzine mora ici lagano i meko bez zapinjanja, isto nizbrdo koci motorom u svim brzinama da vidis da ne iskace iz brzine. oslabi feder... Pregledaj sve elektricne uredaje i sklopove, klimu ako ima te grijanje prostora...kako se spustaju stakla... Ispusnu granu zacepi rukom ne smije se ugasiti niti biti kakvog propustanja plinova...
ovakvim pregledom ces ustanovit o cemu se radi, no generana reparatura nije skupa oko 1500 eura bez ruku..orjentaciono... ne servis nego privatni mehanicari...sa satom rada do 200 kuna...obavezno daj da ti promijene ulje na kocniama ali ne u tanku nego na odzracnim ventilima na kotacu gdje ulje radi i gdje se skuplja vlaga koja traži izmjenu cijeloga kalipera... Jasno racunaj na nove gume i akumulator...da te me ostavi na putu...stari vlasnik ih nije mijenjao probna voznja neka netko vozi iza tebe i onda ga stisni na nekoj uzbrdici, a ovAJ NEKA PAZI ISPUSNU GRANU, losa turbina ce odmah crno prodimit, reparatura oko 1000 eura...nova...
Jako pazi unutra neka ti isproba sve uredaje, wc (550E) , stednjak (300E), frizider(500E) trazi neka ti ukljuci na struju par sati prije da vidis kako radi frizider i punjac drugoga akumulatora...isprobaj sve spine....ako ima grijac tople vode (700E) treba oko pola sata da se voda zagrije na 60 C, grijanje boravisnog obavezno isprobat. Polij ga vodom sa gumenim crijevom i promatraj sto se desava oko prozora i vrata te bukaporte na krovu...napuni tank pitke vode do vrha i provjeri propustanja novi tank 100 eura...isto tako tank otpadne vode...provjeri mu tendu----provjeri kako ide plinska boca i neka prikljuci bocu da se isprobaju svi uredaji.... Vlaga se obicno otkriva na spojevima velikih povrsina koje su obrubljene letvicama te otvorima...obisno se unutrasnja ploca-lesonit obloga napuhne i promijeni boju. U biti ide alumijij izvana na drvenu konstrukciju, supljine popune stiroporom pa onda iznutra nalijepe lesonit plocu 4 mm....tako d aje prodor vode jako tesko uocit. Zapamti svaka rupa na vanjaskoj oplati je moguc prodor vode koji se mora svakako kod toga godistta pokrpat sa sikaflex 221 silikonom. (nosaci bicikla, ljestve....)
Jedan gleda i njega zabavlja prodavac sa isprobavanjem dok ovaj drugi na miru lipo pregledava auto ....bez ometanja prodavaca...sve se dade urediti i pokrpati pogledaj sunjic maria kako je to uradio sam. Pregledaj kako radi centralna jedinica upravljanja u stambenom prostoru....pokazivaci nivoa vode u tanku, napunjenost baterije, prekidaci za svjetla žmigavci, ablend svitla itd....sve to kosata ako se previdi.... Kažem frizider obavezno isprobati na plin, stuju 220 i 12 volti jer je to vazan faktor, premda imas i jako dobre kompresorske za 3500 kuna koji sa solarnim panelom (4000 kuna) odlicno izvode hladenje...bez plina. Ako je dobar za pola sata bi morao pocet hladit frizer...Kazem sve isprobaj.... Cijena je dobra samo sada triba pazit kolika ce bit finalna ulaganja...e da I PAZI DA VLASNIK NIJE IMAO PSA JER CES SE NAUZIVAT DLAKA U UNUTRASNJAOSTI..... procjeni vlasnika kako se odnosi prema autu ,a ako sve zna o njemu tada ga je volio i održavao, a ako ne tada ....ga nije bas mazio....
Za kraj....mudra odluka, prekocit kampicu i kombija jer za familiju ide samo kamper....kada ga pocnes koristit skuzit ces smisao poruke Za stariji bracni par može i mali kombi....
ali vjeruj WC OBAVEZNO, OBAVEZNO I jos jedamput OBAVEZNO...
Sretan uvoz...
|