Udruga kampista Hrvatske

forum
Sada je: 27 tra 2024 17:09.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 111 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća
Autor/ica Poruka
PostPostano: 13 svi 2013 06:56 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
Po meni to ovisi o težini same prikolice!
Moje razmišljanje je da je prikolica sa dvije osovine stabilnija u transportu, ali je teža za vuči, ipak se dvije osovine okreću, a i teža je u manevriranju. :think:


Vrh
   
PostPostano: 13 svi 2013 07:24 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
moje mišljenje je da je NDM upravo to što preusmjerava prikolice s jedne na dvije osovine... primjetio sam da prikolice do 1500-1600 kg su na jednoj osovini, a ove veće i teže su na dvije osovine...

nekada materijali nisu bili lagani kao ovi današnji (od samih panela za vanjsku gradnju, plastike koje ima sad sveposvud, pa do unutrašnjih materijala) pa je to vjerojatno uzrokovalo da su nekadašnje kampice i kraće dužine zahtjevale dvije osovine... nadalje gume su te koje trpe i koje imaju ili nemaju nosivost.... nekadašnje kampice su bile na 13" gumama a današnje moderne su na 15"... nosivost jedne i druge gume je drastična...

sad o stabilnosti - možda, ali možda je na 4 kotača stabilnija recimo u primjeru da se probuši jedna guma na drugoj ipak ostaje... i kod zaustavljanja mora biti stabilnija... ili kako znam da su neki imali slučaj ako ti otpadne jedan kotač na drugome ostane, što jednoosovinka ne može.... :-W

u kampu je daleko teže manevrirati na usko s dvoosovinkom - otpor, piganje guma i sve je daleko teže, ali ta prikolica je teška ionako i mooveri bi po meni bili osnovna oprema na njoj...

zaključak: mislim da nije stabilnost vuče u igri već NDM težina prikolice to što uvjetuje je li jedna ili dvije osovine...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 17 srp 2013 21:48 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 02 tra 2012 20:10
Postovi: 7
Dal bi mogao sa Mercedesom C180, 1.8, 120ks karavan (benzinac, naravno) vuć adriu model 46x, vidim je je ona parzna teška oko 1000/1100kg
http://www.adria-mobil.com/int-en/2013/ ... ra/462-pu/ (naravno, polovna da ne bi bilo zabune u vezi linka)
Znam da bi auto mogao vuć, ali me zanima dal je to preveliko opterećenje za njega ili bi mogao bez većih problema vuć?
Jer ipak moram preć put sa prikolicom +2000km, a kroz alpe ima velikih uspuna tako da me čisto zanima kako bi se ponašao sa tom prikolicom, ako se netko možda više razumije u to? :think:


Vrh
   
PostPostano: 17 srp 2013 23:08 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
baš i ne... auto ti je dovoljno težak za kampicu, ali slab!

pogledaj ovdje:

http://www.towcar.info/

uzmi bilo koju Adriu 462 i svoj mercedes...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 18 srp 2013 00:42 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 02 tra 2012 20:10
Postovi: 7
Hvala na linku, što se tiče auta misliš da je slab?Meni je samo bitno da mogu prebacit tu kampicu u drugu državu, a valjda će auto moć izdržat?Do 100kmh u četvrtoj brzini sigurno može povuć, valjda neće ništa puknut od težine :think:
Eto rezultata
slika


Vrh
   
PostPostano: 18 srp 2013 09:04 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
neće ništa puknut, ali si rekao da je put 2000 km i kroz alpe... tamo imaš hrpu brda s usponom većim od 12% a to tvoj mercedes može izvući jedino i isključivo prvom brzinom!!!

npr. kroz alpe iz smjera Brennero prema Innsbrucku imaš uspon od 12% ali tako ideš nemam pojma al mi uvijek djeluje skoro pa i 20 km!!! uspon ne djeluje naoko velik jer je autocesta, ali ti je to otprilike kao kad se penješ s Grobnika na Tuhobić... mnogi auti kuhaju tamo... svaki put ih je nekoliko uz cestu... :crying-yellow: i sad zamisli da ti tud moraš prvom!!! :-??

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 18 srp 2013 10:22 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
Merc će to dovući i neće ništa puknuti! Samo je pitanje koliko ćeš uopće moći na tima usponima brzo ići. Ako se radi o serpetninama pitanje je koliko će imati snage (prvom ćeš moći proći sve, a dali će u drugoj ili trećoj - veliko je pitanje), ipak je to benzinac.


Vrh
   
PostPostano: 21 kol 2013 17:51 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 12 kol 2012 23:09
Postovi: 33
Lokacija: Novi Sad
Prijatelji dragi, pomagajte! Imam naizgled neresiv problem. :-W
Adria optima 380 prazna sa bocom plina u gepeku tezi na kuki 80Kg. Da napomenem da u prednjem delu imam bracni krevet i rezervoar za vodu od 40L. Ne smem ni da pomislim da ga napunim.
Nastavim ja da tovarim prikolicu.
- Teze stvari na osovinu a lakse pozadi po bunkerima. Izmerim ja tezinu na kuki, i opet je 80 Kg.
- Onda one teze stvari stavim pozadi a lakse na osovinu, sto nikako nije preporucljivo, i dobijem na vagi 65kg.

I dalje je previse.

Meni sad nije jasno kako ja da dobijem opterecenje na kuki od max. 50kg?
Jedino da izbacim plinskubocu, a ona mi je potrebna.
Ima li neko neku ideju? :-??


Vrh
   
PostPostano: 21 kol 2013 18:13 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
staviš plinsku bocu negdje u sredinu, pokačiš ju "gurtnama" ili potezačama ili iz bunkera nešto lakše prebaciš u kampicu, a u bunker baciš bocu...

btw. zašto na kuki treba bit 50 kg? neku razliku između 50 i 60 neće ti osjetit ni auto, a ni kampica...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 21 kol 2013 18:43 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
Ja ubacim teže stvari odostraga, samo je bitno da budu što niže. Uvijek vozim kutiju alata koja mi služi za balans (cca 25 kg) ili u auto ili na zadnji kraj kampice. Ja inače rudo stavljam oko 30-35kg.

Neke kuke netrpe više od 50 kg opterećenja po papirima, pa zato nije dobro pretjerivati težinom na prednjem kraju.

Ja inače nisam primjetio neku razliku u ponašanju prikolice kada ima 60 kg ili kada ima 30 kg na rudi, ali zato je znatna razlika dali je zadnji kraj auta natovaren ili ne. Puno je bolje kada je natovaren jer tada zadnji kraj auta ima puno manji hod gore-dolje, a sa time je i transport kampice puno lakši!


Vrh
   
PostPostano: 21 kol 2013 21:35 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 21 lip 2012 16:31
Postovi: 687
taipi je napisao/la:
Sinbad je napisao/la:
Prijatelji dragi, pomagajte! Imam naizgled neresiv problem. :-W
Adria optima 380 prazna sa bocom plina u gepeku tezi na kuki 80Kg. Da napomenem da u prednjem delu imam bracni krevet i rezervoar za vodu od 40L. Ne smem ni da pomislim da ga napunim.
Nastavim ja da tovarim prikolicu.
- Teze stvari na osovinu a lakse pozadi po bunkerima. Izmerim ja tezinu na kuki, i opet je 80 Kg.
- Onda one teze stvari stavim pozadi a lakse na osovinu, sto nikako nije preporucljivo, i dobijem na vagi 65kg.

I dalje je previse.

Meni sad nije jasno kako ja da dobijem opterecenje na kuki od max. 50kg?
Jedino da izbacim plinskubocu, a ona mi je potrebna.
Ima li neko neku ideju? :-??


ja sam nedavno ugradio kuku i u papirima stoji da je max. opterećenje na kuki 60 kg !


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2013 14:29 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 12 kol 2012 23:09
Postovi: 33
Lokacija: Novi Sad
Zaboravio sam da vam kazem da sam problem resio. Okacio sam na zadnji deo prikolice, nosac za bicikle i poneo dva bicikla, napravio kontrateg i resio problem... :) . Hvala za savete!


Vrh
   
PostPostano: 31 kol 2014 22:13 
Offline
Zen kampist
Avatar

Pridružen/a: 10 srp 2009 16:10
Postovi: 1038
Kad smo išli na godišnji, nakon cca 400 km ugodne vuče prikolice, prilikom jednog malo oštrijeg kočenja, začula se strašna buka...kao da nešto struže i škripi, al vrlo, vrlo glasno. Prilikom normalnog (lakšeg) kočenja ništa se ne čuje. Ona zaštitna guma na naletnoj kočnici nam je u lošem stanju, sva je iskidana, iako ne vjerujem da je to, direktno, izvor buke. Kako najbolje provjeriti amortizer naletne (ako je ispravan, ne bi ga se lagano moglo gurnuti?), išli smo na tehnički prije puta i kočnice su, po njihovim riječima, bile savršene...

Jel netko imao sličnih problema?

_________________
www.tz-donjimiholjac.hr


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 04:56 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
To je i mene iznenadilo no skužio sam da kod naglog kocenja prikolica je lagana i pocne jako kociti odnosno blokira kotace pa se odatle cuje buka. Čak zna i poskakivati kod super jakog kocenja, trebalo bi malo popustiti sajlu da kod naglog kocenja oslabi snagu na papucici kocnice. Zakoci i promatraj u retrovizoru sto se dogada ili postavi nekog sa strane da snima kamerom pa ces vidjeti veselja...dosti opasna radnja na mokrom kolniku koja može zavrsiti zanosenjem cijele vucne kompozicije... kad je muž dodao gasa i kada je sajla popustila kocenje je prestalo tj struganje....zar ne?


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 07:44 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
goga je napisao/la:
Kad smo išli na godišnji, nakon cca 400 km ugodne vuče prikolice, prilikom jednog malo oštrijeg kočenja, začula se strašna buka...kao da nešto struže i škripi, al vrlo, vrlo glasno. Prilikom normalnog (lakšeg) kočenja ništa se ne čuje. Ona zaštitna guma na naletnoj kočnici nam je u lošem stanju, sva je iskidana, iako ne vjerujem da je to, direktno, izvor buke. Kako najbolje provjeriti amortizer naletne (ako je ispravan, ne bi ga se lagano moglo gurnuti?), išli smo na tehnički prije puta i kočnice su, po njihovim riječima, bile savršene...

Jel netko imao sličnih problema?


Vjerovatno se iz bubnjeva čuje škripanje. Najbolje skinuti bubnjeve i pogledati u kakvom su stanju pakne - možda su potrošene pa struže metal o metal ili je možda jedna otpala. Nije to neki veliki problem za napraviti, ako nemožete sami, to ti napravi svaki mehaničar.


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 07:46 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
RI898 je napisao/la:
To je i mene iznenadilo no skužio sam da kod naglog kocenja prikolica je lagana i pocne jako kociti odnosno blokira kotace pa se odatle cuje buka. Čak zna i poskakivati kod super jakog kocenja, trebalo bi malo popustiti sajlu da kod naglog kocenja oslabi snagu na papucici kocnice. Zakoci i promatraj u retrovizoru sto se dogada ili postavi nekog sa strane da snima kamerom pa ces vidjeti veselja...dosti opasna radnja na mokrom kolniku koja može zavrsiti zanosenjem cijele vucne kompozicije... kad je muž dodao gasa i kada je sajla popustila kocenje je prestalo tj struganje....zar ne?


Vjerovatno ti je slab amortizer, pa ti prikolica prelako blokira. :think:


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 07:51 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
za ovo kod RI898 i ja mislim da moraš promijeniti amortizer naletne...

a kad otpustiš kočnicu jer onda lupi? kod mene se osjetio nagli trzaj i glasni zvuk tipa TUP kad je kočnica primala i kad sam otpustio kočnicu nagli trzaj opet... promjenom amortizera sve je sad normalno...

sad se ne sjećam na starim Adria-ma kako je bilo, ali na ovim novijim prikolicama kočnice se štelaju na dva mjesta... jedno je sa zadnje strane kotača na samim bubnjevima, a druga pločica se štela naprijed kod rude... ima neki sistem, pa bolje da to pogleda neki majstor koji se kuži u taj princip...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 07:52 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 18 ruj 2009 23:19
Postovi: 7231
Lokacija: Osijek
Možeš ti štelati koliko hoćeš ako je amortizer preslab. :think:


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 07:56 
Offline
Moderator
Avatar

Pridružen/a: 04 lip 2009 07:43
Postovi: 5524
Lokacija: From The Balkony
ma za kočnice štelanje sam samo mislio... naravno da mora bit prvo amortizer u redu...

_________________
ljeti kampiranje, zimi skijanje... slika


Vrh
   
PostPostano: 01 ruj 2014 16:00 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 717
Ma zapravo bas od te kocnice i nadolazi najvise ljutnje na manevriranje prikolicom
Kocnicu nisam razmontirao ali trebalo bi jer se javlja slijedece

Kada idem u rikverc onda mi se zakoci priksa pa moram van prtisnuti onu polugicu koja bi trebala automatski kocnicu držati otkocenu tj anulirati naletni trzaj. E kako se to redovito zaboravlja prikom okretanja kada auto vise ne može napred tada se ide u rikverc i onda blokira kocnica tj ostane pritisnuto rudo. Tada nije vise moguce niti napred niti nazad jer je priksa zakocena i auto ostane priklijesten na sred ceste....onda moram povuc rucnu na prikolici da sa autom povucem rudo napred i oslobodim kocnicu....

Sada imam komad gume kojim drzim onu polugu koja to anulira pa se vozim bez naletne....dakle dio onih ljutnji u prijasnjim postovima otpada ocito na amortizer koji je premekan i nepravilan polozaj te magicne rucice.
Sto je najgore to mi se desava bas na prometnim mjestima kada manevriram jer redovito zaboravljam. Inace kod jakog kocenja prikolica blokira kotace pa moram bit na oprezu. Kada stanem nizbrdo onda je naletna zakoci a kada krenem onda se čuje udarac kada je otkoci....taj famozni tup...
Ocito ce se trebati pozabaviti problemom ove zime...
A sto se tice parkiranja i manevra po gradovima priksa na jedno parkirno a auto na drugo odnosno treba citavu kompoziciju voziti kao sleper....pa nema problema....ili otkaciti i obaviti manevar okretanja samo sam lijen pa trazim mjesto a onda blokiraju kotaci pa se mora van i eto ljutnje..i nervoze ..a, ocito bez razloga...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 111 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5 6 Sljedeća

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 46 gostiju.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan