Udruga kampista Hrvatske https://udrugakampista.hr/forum/ |
|
Nordcapp - Norveška kroz 13 zemalja i pet tjedana putovanja https://udrugakampista.hr/forum/viewtopic.php?f=52&t=2177 |
Stranica: 2/3. |
Autor/ica: | RI898 [ 17 ruj 2017 13:34 ] |
Naslov: | Re: Nordcapp - Norveška kroz 13 zemalja i pet tjedana putovanja |
04 008 2017 - 20-ti dan puta Atlantic road je vrlo kontrovezna dionica ceste bazirana na dijelu otoka Averoya gdje su spojili vanjski rub otočića cestom. Mora da je vrlo atraktivna kada valovi i vjetar zapljusnu dionicu jer kada prolazite za lipa vrimena nakon svih onih ljepota koje ste do tada vidjeli uslijedit će debelo razočarenje. Onima koji pak dolaze sa Osla i nisu se nagledali ljepota Norveške obale biti će vrlo atraktivno. Meni osobno kada smo došli do kraja se nametnulo nehotično - pa zar je samo to ono što navelike pričaju? Jedan lučno zakrivljeni most sa dva obična te dva vijadukta i nekoliko nasipom povezanih otočića onaj Jeremija Clarkson nazvao najlipšom cestom na svitu?!? Stvarno je Engleski..... Možda sam previše očekivao od te cestice i tih par mostova....pa kada sam došao do kraj reko sam sebi Ajde da vidimo to čudo ali pješke! ....Mogu dati samo savjet ako imate biciklo provozajte se po njoj jer cesta to svakako zaslužuje! Više o njoj na ovoj stranici...inače za planiranje puta ova donja stranica je zakonodavac... https://en.wikipedia.org/wiki/Atlantic_Ocean_Road https://www.visitnorway.com/places-to-g ... gen/11862/ Dakle uzbuđenje na vrhuncu jer dolazimo do onog dijela Norveške koji ima najviše preporučenih mjeata za posjet i koji uglavnom najviše ljudi posjećuje. Stvarno su u pravu. Najprije se treba dokopati Kristiansunda ako želite cesti prići sa sjeverne strane, ako ne tada možete na raskrižju produžit do Eide te doći sa zapadne strane, proć cestu komplet - okrenut se na njezinomkraju i opet preko Eide dalje kamo želite jer ćete uštedit nešto love...a koliko vidjet ćete u daljenjem tekstu Dakle opet most na otok Frei... Pa tunel ispod mora na otok Nordlandet na kome leži Kristiansund I eto ga Kristiansund Sada slijedi taj podmorski tunel koji se plaća da biste napustili Kristiansund i dočepali se Averoya otoka tj njegovog vanjskog rubnog dijela koji leži na otvorenom Norveškom moru... Jasno podmorski tunel nije Horror type jer ima 4 zvjezdice....5-tu dobijete sa bazenom ako poplavi... Na izlazu radi vrlo zgodna Norvežinka i sa osmjehom vas dočekuje...pita i da odakle smo jer većina ljudi se zagledavala u plavu EU HR tablicu po putu pitajući se a koji su pak ovi? Kaže 140 NOK za auto a koliko vas ima u autu? Dakle po 20 NOK još za svaku osobu....kako nismo skrili dicu eto još dodatnih 80 NOK....nevjerojatno da naplaćuju i auto i osobe u autu za tunel!? Šta se more triba poštovat ljude i zemlju kojom prolazite! Lipi pozdrav i sretan put! Nadalje se vozite po otoku do njegove nazovi fascinantne ceste...malo smo i tužni jer sada su jeleni umjesto Elka -Losa na cesti...šteta...nije više ono ona divljina na sjeveru! Šteta Dobivamo i konačno odgovor na pitanje koliko košta kvadrat stana i kolike su plaće...na ovoj novogradnji od ljubaznog mladog čovijeka...a ujedno sam raščistio i kako se rade te njihove drvenjače tj drvene kuće koje traju otprilike pedesetak godina... Ovaj stan od 60 m2 košta oko 2 miliona NOK a plaće se kreću od 20 -30 000 NOK...a cijene hrane su duple nego kod nas, dakle neka plaća bi bila oko oko 10-15000 kuna...ugrubo. Not too much kako smo se složili sa mladićem... Nastavljamo dalje i dolazimo do raskrižja za našu cestu po kojoj ćemo kasnije nastaviti prema Molde kao današnjem cilju Jasno da je i Jeremyija prisutan sa lambom žute boje..neposredno pred sam ulaz na cestu Dakle za ne za svoj Hrvatski dom nego za Atlantic road spremni... |
Autor/ica: | RI898 [ 19 ruj 2017 10:44 ] |
Naslov: | Re: Nordcapp - Norveška kroz 13 zemalja i pet tjedana putovanja |
Nakon prekrasnog Geirangera i njegovih Trolskih cesta te usponom na vidikovac Dalsnibba i njegovim interesantnim jezerom jako je teško ne biti očaran ljepotom Norveške. Nalazimo se na ruti 63 i sada idemo prema nacionalnoj ruti 15 koja ide iz smijera drugog najdubljeg fjorda Nordfjord i spaja se na glavnu E-6 kod mjesta Otta kamo ćemo produžiti dalje za Oslo i time obuhvatiti i Norveške nacionalne parkove u njihovim planinama kombinirano sa Fjordovima...Geirangerom svakako... Dakle nakon Geirangera i Dalsnibbe nalazimo se uz ovo jezero tj skup jezera Produžetak rute 63 vodi na spoj rute 15 gdje ćemo produžiti ali na zapad prema Stryn/ Helle kroz tunele i nakon njih skrenuti na rutu 258 koja vodi na ledenjak Breheimen Nakon ledenjaka se vraćamo na rutu 15 prije Bismo pa se spajamo kod Otte na E -6 koju smo napustili netom poslije Trondheima....i koja nas vodi na Oslo Ovime smo na neki način presjekli najinteresantniji dio Norveške a to su kako rekosmo njihove planine u trokutu Trondheim-Bergen-Oslo. Sa ovim planom smo iskompletirali Norvešku što je više moguće sa time da smo izbjegli Pulpit rock koja je ipak previše zapadno kod Stavangera i najdublji fjord Sognefjorden odakle vodi poznata ruta 55 koja se spaja na E-6 kod Otte Naime sve ove rute ćete vidjeti i kod Atlantic road na mapi a ima i na web stranici http://www.nasjonaleturistveger.no/no/turistvegene A kako se vidi najviše ih ima u ovom predjelu Moram reć da sam čitavu večer do kasno u noć u kampu u Molde proučavao rutu za Oslo jer nije bila kompletirana , naime to je ostavljeno da se odluči na licu mjesta ovisno o raspoloživom vremenu a kako je ostalo puni tjedan dana do doma vremena je bilo napretek... Najviše me mučila kombinacija koju rutu odabrat 258 ili 55 ali ispalo je da je 258 bila pun pogodak...pa idemo se provoziti po detaljno proučenom planu... naime uvjerio sam se da lutanje bez plana na ovako skupim izletima nema smisla...poslije će vam biti žao da ste bili tik uz nešto a propustili samo iz svoje vlastite lijenosti...dakle detaljan plan pa onda napad...kao i D - day... |
Autor/ica: | RI898 [ 19 ruj 2017 13:55 ] |
Naslov: | Re: Nordcapp - Norveška kroz 13 zemalja i pet tjedana putovanja |
07 08 2017 23-ći dan puta Noćenje u Otta daje još jedan rezultat potrage. Naime Englezi spominju farmu Muskox-a posljednjeg EU bivola koja je ostala previše sjeverno i kasno je do nje. https://en.wikipedia.org/wiki/Muskox No u željezničkoj stanici koja usput nudi i pregršt propagandnog materijala nailazimo i na preparat mladog bivola. Mali đir po parkingu otkriva da možemo dobiti i struju badave Premda i naši susjedi španjolci nisu uzeli priključak kao ni mi Uz ranojutarnju ugodnu temperaturu prvi puta se gledamo sa kilometražom za Oslo. Na žalost to znači i kraj Norveške Ceste počinju bit zanimljive jer počinje autoput ali na Norveški način, koji je jasno na naplatu Dakle ako imate nekog sporog nema preticanja Ponekada ide na dvi trake A i na za njih zahtjevne građevine No ipak CPS je vrlo ugodan Stižemo i do mjesta po imenu Ringebu gdje imamo provištu te opet drvenu crkvu sa detaljima koji su za Balkan u drugoj polovici 21 stoljeća Posjet drvenoj crkvi nije baš prejeftin a problem je što se niti u ovoj kao i u Lomu ne smije slikat unutrašnjost Materijal izrade je breza a groblje je interesantno zbog nadgrobnih spomenika Idemo dalje prema Lilehamer i muzeju Norveške cestogradnje. Naime nakon ovih katastrofalnih cesta zanimat će vaš što to interesantnog u Muzeju Norvežani imaju za ponudit Triba skrenut sa glavne ceste svega par kilometri Ulaz konačno badave, a i redu je za sve one muke i horror koje ste preživjeli ovih 2000 km vukući se po Norveškim cestama gdje su ograničenja uglavnom 90 km/h jer više i ne mogu postavit obzirom na stanje cesta Odmah na ulazu još dok niste u muzeju privuče vas ova retro gostiona Uglavnom kako ste već postali imuni na visoko elevantne cijene Norveške kave možda si priuštite tu dragocjenost da popijete jednu po uobičajenoj cijeni od 20-30 NOK. |
Autor/ica: | RI898 [ 19 ruj 2017 19:02 ] |
Naslov: | Re: Nordcapp - Norveška kroz 13 zemalja i pet tjedana putovanja |
08 08 2017 - 24 ti dan Ispod skakaonice krećemo u nove pobjede pri dosta niskoj dnevnoj temperturi Dan se polako poboljšava vremenski a Oslo je sve bliži Prolazimo uz veliki Olimpijski centar koji je na stalnoj meti tur operatora ali poslije atraktivnih disciplina nije nam previše interesantan Na zaustavnim pozicijama imamo punionicu samo za Teslu....nije dugo dan kada će jedan od gradova povući milenijsku odluku i reći od danas samo elektro automobili u centar... Oslo Uglavnom tuneli sa par zvjezdica na prestenu oko grada Ako pratite smijer za luku nećete pogriješiti Jer ćete prolaskom uz marinu doći do poluotoka koji je turistički centar Osla Na tom malom turističkom centru ima 5 muzeja koji su na meti svih posjetilaca koji se toga dana nalaze u Oslu... Prvi je centar Viking muzej koji nas i ne zanima ali na njemu koristimo parking da na noge obiđemo ostale....da ovako izgledaju nakaradna 7 metarske čudovišta kojima vas prisiljavaju da koristite kampove... Drugi je muzej Vikinškog broda čiji su ostaci iskopani iz mulja u skoro pa original stanju... Drugi je odio nešto dalje i teba malo više protegnut noge a čini skup od tri muzeja Muzej splavi Kon-Tiki, Pomorski muzej te muzej polarnog istraživačkog broda Fram Prvi je na redu muzej Kon - Tiki, splavi sa kojom su dokazali da su stari narodi mogli oplovljavati svijet bez problema https://en.wikipedia.org/wiki/Kon-Tiki_expedition Slijedeći je na redu muzej broda Fram https://en.wikipedia.org/wiki/Fram Norveški pomorski muzej nismo posjetili obzirom da na stranicama nema atraktive https://en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_Maritime_Museum https://www.expedia.com/Norwegian-Marit ... Attraction Pa smo tako zaokružili uglavnom ono što smo već vidjeli i prije Ovuda se ide brodićem direktno iz grada Marina Atraktivna je zgrada gdje se dodjeljuje Nobelova nagrada Te njihova zgrada opere koja ide od samog mora i po kojoj se možete prošetati Kako je Oslo ipak ne velik grad sve se obilazi lako sa autom Tako da lagano gubimo oslo iz vida Da bi stigli i do Švedske Preko ove rijeke Jasno da stajemo u prvom naselju u nadi da ćemo se dokopati jeftinog goriva i provište.... Malo morgen cijene skoro pa ko i u Norveškoj....nešto niže ali još uvijek iznad očekivanog Dolazimo do prvog mjesta na kome noćimo u vrlo jakome društvu Ali što se može tako to ide... Trošak 767 SEK za 56 litri goriva dakle 13,67 SEK za litru a SEK i NOK su obje po 0,79 kuna dakle cijena ista...i 410 km danas |
Stranica: 2/3. | Vremenska zona: UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |