Udruga kampista Hrvatske

forum.camping-croatia.com
Sada je: 24 lis 2017 06:03.

Vremenska zona: UTC+02:00




Započni novu temu  Odgovori  [ 88 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5
Autor/ica Poruka
PostPostano: 23 kol 2017 22:40 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
Je kolega u pravu si. To je jedna samopljačka i samouništavanje svojih resursa. No lani nismo bili nigdje, kamper je čitavu sezonu bio na mrtvom vezu....pa sam novac od lani zadržao na uzici za ovu godinu....

Kada smo kod financija jako malo ljudi kaže u opisu svojih putovanja o tome. Pa evo detalja:

Generalno American express kartica koju imam od 1997 godine je praktično u EU neupotrebljiva i to je gorka istina to je kreditna kartica koju jednostavno ne vole. Dakle napravio sam jedan račun i na njega postavio određeno planiranu svotu za ovo putovanje. Dakle klasični bankovni račun na Erste banci sa pokrićem i pripadajućom visa karticom koja je besprijekorno funkcionirala na svim naplatnim mjestima u skandinaviji. Cak smo mogli i podizati gotovinu u Danskoj tj Danske krune. Drugim riječima na nju stižu svi računi i znat ćete točno koliko ste potrošili. Kako rekoh oko 80€ u prosjeku dnevno za 4 vero ljudi.Za Norvešku smo pripremili unaprijed NOK norveške krune dok smo Švedsku SEK i Dansku DKK plaćali karticom. Eure imaju Finci Estonija Lituanija Latvija dok Poljaci su na Zlotima te česi na Krunama. Čehe smo brzo savladali jer se ide samo uz Brno pa smo njihovu vinjetu kupili u Austriji za eure, dok Poljaci za sada naplaćuju autoput gotovinom ali u vertikali od Katowica do Waršave i granice sa Lituanijom nisu zgotovili autoput pa nema naplate. Lituanija Latvija i Estonija nemaji autoputa dok Finci ono malo ceste oko Helsinkija ne naplaćuju ako se ide na sjever, no o cestovnim pravcima cu kasnije. Dakle praktički sa Eurima od Austrije do Norveške se može proć bez razmjene u zlote i češke krune.

Na benzinskim u Poljskoj primaju visa erste karticu pa nije bilo problrma sa plaćanjem goriva a ulaz u Auswitz u Oswiecinu je badave.

Jednu sam karticu rezerve sakrio na super skrovito mjesto u kamper te isto tako gotovine da se mogu avionom vratit doma u slučaju prisile ako zataje kartice. Mjesto je super skrovito i ciganu nikada ne bi palo na pamet da je tamo jer mora rastavit pola kampera.

Naime iz razgovorima sa šoferima smo skužili da uglavnom puste plin u kamper kojim vas omame te kada ste omamljeni sve počiste iznutra (ako je peder može vas i zguzi) . Kolega šofer kaže da imaju akumulatorsku kiselinu koju vam u slučaju gužve ubace na lice i u oći. No da ima jedan koji stražari sa prigušivačem našarafljenim na pistolu. NJemac kazao da su mu kolegu jednostavno ubili kada je pružao otpor. Kažu i da u Austriji im stalno policija kruži po parkinzima no da je problem Njemačka jer da su se sa Italije prebacili tamo. Iskusni kamperisti kažu da se skidaju sa autoputa i noće po ulicama u naseljima.

Mogu samo reć da sam u Norveškoj na Shell-ovoj pumpi ostao šokiran - nakon ubacivanja kartice u pos uređaj na ekranu izlazi na HRVATSKOM jeziku - Provjera vaše kartice.....molimo vas utočite gorivo na pumpi br 2. Da li želite raćun? Da ne povjeruješ koliko su Vikinzi napredni...elektromobili Tesla na svakome koraku imaju čak punionice samo za njih....

Dakle toliko o financijskoj podlozi i lokalnim valutama.


Vrh
   
PostPostano: 23 kol 2017 23:13 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
slika


Vrh
   
PostPostano: 24 kol 2017 10:16 
Offline
trudi se

Pridružen/a: 13 ožu 2017 22:47
Postovi: 28
RI898 je napisao/la:

Trajekti u prosjeku naplaćuju za pola ure vožnje oko 150 NOK,--- 0,8 NOK - 1 KN dakle 180 kuna za auto+ šofer i jednu osobu, djecu se skriva u kupaoni i štedi dodatnih 100 NOK. Naplata ide ili na rivi ili na trajektu od strane službene osobe i procjena duljine kampera je slobodna dakle priđe i pogleda a vi ako u mojem slučaju (6,2 metra) odma vičete 6 metara pa to prolazi. Inače preko 6 metri je duplo. Nisu ni oni bedasti jer im dnevno prolaze stotine kampera pa nema varanja...


Ovo bi trebalo biti suprotno jer je kuna jača od krune. Ili su te dobro oderali u mjenjačnici. :think:


Vrh
   
PostPostano: 24 kol 2017 21:59 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
Sada tips & tricks po državama pojedinačno.

Slovenija - na granici se drže reda i kroje nam pamet što nismo bili sami sposobni isposlovati od EU šengen pa ne bi bilo ni granice sa njima . Inače uživaju zajexxavat nas Hrvate gdje god stignu i kako mogu. Vinjeta je 15€ i za auto i za kamper što je vrlo povoljno u odnosu na nas hrvate koji za kamper cestnine plaćamo 50% više. Kada računate da ce vas autoput od Rijeke do Čakovca koštati skoro 190 kuna a od Sežane do Maribora 112 kuna tada su Slovenci daleko ispred nas. Svugdje gdje je kamera imate znak upozorenja MEritvo Hitrosti za razliku od Drske Hrv Policije koja kamere nije vridna obilježit da nas što bolje oderu. Nisam platio slovensku vinjetu iz jednostavnog razloga. Ako stajete na benzinskoj tamo su policajci no dok vozite nitko vas neće ni pogledat ako je sve u redu (pojas svitla brzina itd). Dakle kroz Slo do maribora bez problema.

Austrija - dragovoljka domovinskog rata vrlo nadobudno prati tko ulazi u Austriju a njezini kolege isto tako patroliraju po kamionskim parkinzima a kako sam morao puniti naftu i prespavati kod Beča to je značilo posjet benzinskoj pa morate kupiti vinjetu 8,5 € za kampera što baca slovence na koljena i njihovu deželu a o hrvatima da i ne govorim. Benzinske su dobro opskrbljene vodom ali nema gdje isprazniti fekalnu i sivu vodu.

Češka - Na izlazu iz Austrije čekaju va Čehinke koji isto tako naplaćuju za ono malo čemera i jada od svog autoputa 17€. Prolazite uz Brno koje vrijedi posjetit. Autoputevi odlični u EU stilu no ma koliko čehinke bili jaki u turizmu na benzinskim nismo vidjeli da se more punit voda a o ispustu da i ne govorimo. Inače kamionski promet vrlo jak autoput odličan prema Poljskoj. Valuta njihove krune.
Sva srića da voda traje od Austrije.

Poljska - autoputa u biti i nema prema sjeveru jer je u nekoj poodmakkloj fazi izgradnje sufinanciran od EU a što otežava i usporava promet pa je prosjek 70 km/h jer se vozi kombinirano i na usko. Inače onaj dio autoputa prema Njemačkoj i Gdanjsku se plaća. Debitna kartica na benzinskim prolazi a naplata ide u zlotima. Najgori šoferi Eu su Poljaci jer smo na kraju na prstenu oko Varšave nabrojili 4 incidentne situacije a sve smo snimili action kamerom da se moremo poslije smijat oko Poljaka...gori od nas, ko Crnogorci samo što ne lamataju pištoljima prava zabava za gledat. Vode na benzinskim tu i tamo, na ponekom stajlištu na kome se uopće ne bi nadali da ima. Dakle potraga za vodom je permanentna, siva voda ponegdje a fekalije u kemijske Wc uz autoput. Na jednom stajlištu u izgradnji pronašli camper pit stop (fekalije / siva voda/ friška voda i to sasma slučajno. Dakle širom otvoriti oči i permaneneto tražit vodu ko u pustinji. Ovaj dio puta je najgori jer stvarno jako teško se dolazi do camper pit stop. Vrlo jak kamionski promet jer su vrlo jaki u poljoprivredi.

Lituanija - ne znam za što su željeli naplaćivat vinjete jer oznake za prodaju postoje ali ih je EU povukla za uho ko prvoškolca pa su valjda odustali. Autoputa nema samo nešto malo šire obične ceste. Pred samu granicu sa latvijom pronašli jednu benzinsku sa javnim WC pa se sve tamo obavilo. Valjda da se pokažu susjedima kako i oni konja za trku imaju samo bih rekao ne konja nego Ponija. INače isto ko Poljaci velika poljoprivreda i nešto manje kamiona, priroda se mijenja - počinje šuma i hladnije je. Plaća se konačno u Eurima debit katrica funkcionira AMEX ide u arhivu.

Latvia - e to je pravi jad i čemer. Sve ostalo na granici isto samo što više nema rusa da poziraju u napuštenim mitraljeskim gnijezdima. Ali je sve spremno da se vrate. Kao kod nas masa napuštenih vojnih objekata. Riga katastrofa veliki lucki grad kao naša Rijeka i to je to. Glavna cesta ne prati baš baltićki zaljev ali cete na jednom mjestu moć dotaknit i uživat u hladnoći i surovosti baltika. Kupanje? Ma daj dečko ajde oladi imaš ti svoj Jadran. Valua Euro. Camper pit stop? budi srićan da si dobio vodu na benzinskoj

Estonija - nešto kao Lituanija sve dok ne dođete pred Tallin. Jedino su ceste nešto bolje tj siroke i ravne i dobre kvalitete sa dvije trake, autoput? da možda u 22 stoljeću. Dali su si truda jer pokušavaju kopirat Helsinki naime ovi dolaze ovamo ko mi nekada u Trst i pune gepeke sa alkoholom. 4 guiness-a za 2,5 Eura pa sam i ja kopirao Fince....na žalost to su mi bile zadnje pive koje sam popio....dok je trajala zaliha. Ne boj se nećeš u Norveškoj. Tu se susrećete i prvi puta sa automatskom naplatom na benzinskoj pumpi - samo ide preko debit kartice. Trajekt je katastrofa jer su gužve nemilosrdne a uputstva nikakova. karta kupljena popodne u tri je za navečer u 22 -30 sa dolaskom Helsinki 01-30. Srićan si da si i tu dobio jer te provozaju od terminala A do terminala D dok nabaviš kartu. Pitaju putovnice i saobraćajnu od auta pa nema laganja a problem je visina preko 3 metra se duplira ....75€ auto i 35€ po osobi. 196 € za moj slučaj....no comment. Da vas ne vozaju - odamh idite u glavni terminal na TALLINK prevoznika jer vas ostali vozaju - preveliki ste čekajte slijedeći trajek - kad ga dočekate - ah izvinite nema mjesta.....itd....Voda na benzinskoj? nema!

Finska - Euro valuta, nema autoputa nego samo E4 pravac koji je ravna odlična dvotračna cesta širine 6 metri....piči se 100. Odlično povučena tako da je stalno ravna. Ide od Helsinkija do samog Karasjoka. Svaka benzinska komplet camper pit stop sa full uslugom negdje cak i struja badave! Ne moš virovat reka bi dalamtinac. . kamperi se pozdravljaju ali će vas pozdravit i kamp kućice. Ruka stalno u poziciji Heil Hitler...zaboli od pozdravljanja koliko ima kampera i kućica i sve finske rege. Vrlo jaka kamper država. U biti 5 kampera pa jedna kučica pa onda opet 5 kampera....ovdje je kamp kućica prošlo stoljeće...kamper je sadašnjost. Benzinske full automat sve preko kartice sa jednim problemom. Plati pa toči i to sa 5-10-20-40 eura. A šta ako mi treba nafte za 30 eura? Ne može! Ili sam se zaje pa nema kamo stavit viška nafte? Dosti glup sistem. 200 000 jezera i 5 miliona komaraca tako da Autan full primjenjen sa noćnom kombinacijom za uništavanje komaraca u kamperu da ne slušate noćno zavijanje protuzračne uzbune kada komarac zuji oko uha! Cijena nafte sa povoljnih 1 euro po baltičkim zemljama se polagano penje na 1,2 e što je samo predznak oluje koja vas čeka preko grane....jasno da na samoj granici cijena 1,42€ i nema vode za natočit - to vam je samo proprema za dalje.
Kampovi - 25€ sa full uslugom čak i veš masina sa sušilicom ide u tu cijenu. Kamp poluprazan pa je valjda tako. U biti što je kamp veći poznatiji i što je više gostiju tu su i veći problemi sa pranjem robe. Idemo u kamp samo oprat i osušit robu svakih 6 dana. I to je to. Vrlo zgodno jer imate roštilj sa drvima i cijelom pripremom.

Zabole me presti sutra nasatavak.


Vrh
   
PostPostano: 27 kol 2017 21:14 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
slika


ovo je bila ruta koja je napravljena

Da nastavimo sa Norveškom

Plaćanje: Uglavnom debitna kartica od bankovnog računa sa pokrićem Erste visa. To ide gotovo stalno jer Vikinzi su zemlja od top tehnologije. Gotovina uglavnom ide po trajektima jer vam dragovoljac domovinskog rata dođe kod auta ili na rivi ili na trajektu odoka promjeri auto pa ako je duži od 6 metri naplata ide duplo. Ima pokretnu kasu ko kodukter. Inače za auto kraći od 6 metri 25 minuta oko 150 NOK za auto i dvije osobe. Šofer na plaća, to je kao kod nas nekad. Dragovoljac je istreniran glede dužine auta pa nema laganja jedino ako je mlađi vičite 6 meters long....a stari brko ono ko Milicajac odmjeri kaznu odoka...

Tuneli na ovoj ruti su uglavnom badave no onaj kod Atlanske ceste ide ovako: Hello - 130 NOK, a onda koliko vas ima u autu? 3 ok još 100 NOK. Dakle naplata kao na trajektu. Auto + osobe. Onda vas pita odakle ste i ljubazno se nasmije a vi stojite sa računom u ruci i od šoka ne morete niti kuplung stisnut da ubacite u prvu...

Cestarine - oni uopće nemaju prave autoceste - nešto malo oko Osla no ako je poliven novi sloj asfalta na običnoj cesti bilo gdje to naplaćuju po recimo 20 NOK za 10 km....itd. Naplata ide sa prepoznavanjem - slikanjem tablice pa onda se to skida sa računa kojeg morate otvoriti na njihovom site-u za autoceste pa vam skidaju naplatu. Ono što ostane to vam vrate....pošteno. Kut kamera je jako tup tako da nema skrivanja vožnjom na metar od kamiona. Ja nisam otvarao računa. Vidit čemo detalje....

Mostove ne naplaćuju a ima ih podosta prekrasnih.

Benzinske: Uglavnom su najbolje Shell gdje cete tu i tamo ko u pustinji pronać špinu sa vodom sakrivenu negdje sa strane. Esso i Circle K nemaju u principu nikad. Plaća se isključivo karticom a kada je ubacite u prorez na Shell-u vas pozdrave na hrvatskom???!!!! i čitav proces se dalje odvija dalje automatizitano sa HR porukama - provjeravamo vašu karticu, možete natočiti gorivo na pumpi broj 2, želite li raćun? E tu su vikinzi stoljeće ispred EU! Ako imate elektro auto nema problema....žnjore ima dovoljno. Imate li slučajno Teslu? E tada imaju specijalne punionice samo za vas - piše Tesla....da ne povjeruješ.....stoljeće ispred ostatka svijeta. Kao i Vikinzi nekada....dok su ovi lovili majmune vikinzi su već bili u USA.
Cijene goriva od 11,7 pa do 16 NOK za litru.....koje se mijenjaju tokom dana bez nekog pravila. Sredina je negdje 12NOK tako da uglavnom na svakoj pumpi motrite cijene i od polovice rezervara počinje točenje po nižim cijenama...ako vas baš i ulovi prazan rezervar tada samo 10 lit jer ce vec slijedeca imati po 12,2 NOK umjesto prethodne og 13,9 NOK....dakle tu je svakodnevna igra mačke i miša

Voda - uglavnom je nema nigdje pa je treba točit posvuda na svim mogućim i nemogućim mjestima od marina, pumpi i ponekog Tomastasjon - Camper pit stopa.....kojih ponegdje čak i ima....
Fekalije idu uglavnom u zahode kojih ima na parkinzima uz E-6 ali nisu kemijski. E tu su one sirovine od vikinga koje vrše nuždu u klasični poljski tip WC-a....samo što nije čučavac nego školjkaš....kad otvoriš poklopac iznutra izleti muha..tako da moreš vidit kako ponaosob kome izgleda stolica....ali ti lipo na miru uliješ fekalije na onu piramidu.......no i neka trajektna pristaništa imaju fantastične grijane WC sa vodom i strujom....dakle svakako se snalazite i motrite oko vas gdje cete nać vodu. Siva voda se otače uglavnom posvuda od strane svih kampista gdje se može. Tako da pravila glede ovog dijela posla uglavnom nema....a kako kiša često pada sve se to ubrzo ispire...

Kampovi - uglavnom dosti sirovo 200-300 NOK plac za kampera ne pitaju koliko osoba ili kućnih ljubimaca...bez boravišne takse....ali onda slijedi iznenađenje WI-fi uglavnom nema ili uz nadoplatu....na tušu opet šok jer se topla voda naplaćuje 20 NOK za 5 minuta....veš mašina i sušilica 40 nok po seansi dakle 3 mašine / 3 sušilice vas oderu 240 NOK - skoro ko plac....pegle nema....a nisam vidio niti nekih javnih sudopera za posuđe...kabela triba jedno 100 metri jer ćete priključak teško pronać u nekom zapećku a ako je slobodan onda pak nema struje.....to je onak po vikinški....

Ceste - ako ima ograničenje od 30 onda vozite 25 jer u protivnom žena djeca padele i čitava unutrtašnjost kampera poskoči oko pola metra
ograničenja su uglavnom oko 50 - 70 u naselju....ako je kamera tada je znakom obilježena....neke vas zablicnu infra crvenim snopom a neke ne iako ste ispod ograničenja pa se ne bojte....za razliku od DRSKE HR milicije koja ne postavlja upozorenja pred kamere...

Autoputa kako niti nema ne znam kakvo je ograničenje.....
Ako vozite recimo 70 a nema ograničenja onda Norvežin sa Audijem od 200 KS vozi iza vas a na preticanje se odlući tek ako ima oko pola kilometra ravnine i nikoga sa suprotne strane ....dakle katastrofalni vozači....i užasno spori....

NEMOJTE si dozvolit da vas jure ostali kamperisti i kamioni ----vozite svoj tempo 70 km i uživajte u prirodi...jer je siguro obzirom na cijene nećete više poželit vidit - priroda koja je po mojoj procjeni možda čak i najljepša u Europi....ma kakav Grosglockner? More se skrit iza prve Norveške planine....gdje cete naic na ledenjak i vječiti snijeg koji se topi i stvara brzac a sve je to uza samu cestu...a ono magla i kiša moš samo čekat prvu pahulju sniga...a o svjetlo plavoj boji prekrasnih jezerca usput da i ne govorim...ispred Geirangera i njegovih 7 sisters vodopada se mogu svi skrit...

Cijene - svi se tuže na cijene i to je točno - litra motornog ulja 250 NOK...maskota jelena kojega sam pričrafio odozada od 10€ u finskoj na Nordcapp je 150 NOK....u biti cijene su DUPLE u odnosu na naše ali su i plaće dvo-trostruke recimo prosjek je oko 20 000 NOK pa si računajte....1 NOK - 0,79 Kuna.....

Recimo 300 000 NOK je 50 metara stambenog prostora a gradnja je klasična DRVENJAČA vijeka trajanja oko 70 godina....u biti drvena kostrukcija od greda sa šupljinama popunjenim od 20 cm kamene vune. <Sve obloženo tankim lesonitom sa obje strane sa time da sa vanjske dolazi folija pa onda one daske na preklopnu gradnju ko kod nas šupe za drva....i to ti je njihova kuča.....usput cete vidit i onih kojih je vrime pregazilo pa se same od sebe sruše....

Jasno da ispred dosti kuća stoji 150 000€ vrijedan kamper ili Audi Q5 itd.....

Ulaznice u muzeje po osobi oko 200 NOK ili ona familly za 4 osobe od 500 NOK...

Ako želite izgubiti prije navedenu lovu bez veze onda svakako odmah u Karasjoku posjetite SAmi muzej gdje cete vidit kako hrane jelene, sidit u šatoru pa ce vam laponac ko i Crnogorac otpivat neku pjesmu ali bez gusli i moć ćete legnut u zemunicu na drveno prašće pokriveno jelenjom kožom da vidite kako su spavali...a to košta upravo tu cifru a pred kapijom stoji gomila autobusa i znatiželjnih turista spremnih za šišanje. Zbog toga sam ja plačkao njih na svoj načina...

Recimo lilehamer đir u bobu četverosjedu na kotače po osobi stoji 250 NOK a sav šušur traje 34 sekunde.....nisu mi dozvolili da se sam spustim jer vas vozi njihov vozač ....baš šteta....


Vrh
   
PostPostano: 28 kol 2017 21:44 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
Ukoliko želite proć strah i horror onda su to svakako Norveški tuneli

Uze Norvežin sikiru lopatu i kramp te iskopa tunel. Širok oko 6 metri i sve to ostavi onako u stijeni bez betoniranja cijevi. Poasfaltira traku široku 5,8 metri a kako je to van standarda onda samo označi onu traku uz kraj ceste tj ostavi cestu bez srednje crte. Da pojača horror na svakih nekih 30-50 metri postavi ono nejako svitlo žute boje za maglu. Da još pojača strah i trepet onda postavi vrata na ulaz tunela koja su široka 4 metra tako da može jedino autobus kroz njih. Autobus i kamper ne a sve je to smješteno u zavoj tako da ugođaj bude kompletan......kada vozite nemate pojma koliko ste od one bijele crte koja označava kraj ceste jer se ne vidi niš sa strane....ako ima sriče tada u retrovizoru morate pričekat auto da vam njegova svitla osvjetljavaju tu crtu tako da nacentrirate kampera da bude što bliže njoj jer iz druge strane dolazi autobus koji je širok 3 metra a vi ste 2,5 metra.....prije mimoilaženja zažmirite i pomolite se bogu...da retrovizori ostanu na mjestu...top filing je kada ide kamper autobus i unutra je amater kao i vi sav prestrašen....kamper samo napravi fuf šut od vjetra...
Takva je većina Norveških tunela....

slika

slika

slika

Oni tuneli koji idu ispod mora na dubinu preko 100 metri su još interesantniji jer su ponešto bolji glede svitla a kada ulazite unutra u petoj brzini bez gasa imate kosinu tj nizbrdicu gdje imate brzinu od 110 km/h tada slijedi malo ravna pa se opet diže na visinu iznad mora no uspon je takav da sa 110 km na kraju uspona padnete na treću brzinu i full gas i brzinu od 50 km/h.....sa TD 2,8 litri...vrlo zanimljivo i poučno štivo...

Uglavnom tuneli su Horror tokom čitavog puta...



ako patite od klaustrofobije od Nordcapp-a do Osla ste garantirano izliječeni a kada dođete u normalan tunel koji je sastavni dio prestena autoputa oko osla ćete se čudit ma što je ovo tako jako osvjetljeno a cesta tako preširoka?

Uglavnom nakon Norveške bit ćete u stanju kampera provuć kroz iglene uši bez problema i to vezanih očiju...

slika



Granicna kontrola ne postoji između norveške - finske - Švedske no poželjno je imat putovnicu za svaki slučaj.


Vrh
   
PostPostano: 29 kol 2017 09:14 
Offline
napredni kampist
Avatar

Pridružen/a: 11 ruj 2014 12:08
Postovi: 246
Lokacija: Zagreb
ajde da te nadopunim malo:
- granična kontrola ne postoji, ali postoji carina na kojoj možeš prijaviti tax free kad izlaziš iz Norveške u Švedsku ili Finsku. Mi smo to iskoristili. Nije puno, ali čovjeka veseli. Putovnica ne treba, dovoljna je osobna. U 21. smo stoljeću te smo građani EU.
- spomenuta vrata u tunelima služe za zimu, jer se zatvaraju da ne ulazi hladan zrak te da se ne ledi cesta. Zimi si zahvalan da postoje.
- često se spominje wifi, nakon 15.06.17 više ti ne treba niti u jednoj EU zemlji (+Norveška i Island)
- gotovine u Skandinaviji nikad nemamo (koristili Maestro RBA i Erste, Amex i MC, nikad imali problema)

_________________
collect moments, not things


Vrh
   
PostPostano: 29 kol 2017 21:22 
Offline
kamperska gerijatrija

Pridružen/a: 31 srp 2013 18:20
Postovi: 531
Kolegice, hvala na dopuni uvijek se nešto zaboravi ili prekoči

Manekeni * tako smo krstili reinders tj jelene koji su jako pitomi u biti domaće su životinje i koje možete očekivat nekih 100 km od Rovaniemi u Finskoj. Uglavnom imaju neku svoju šemu kada se spuste na cestu i čak uživaju šepureći se među autima....relativno se lako uoče jer auti stoje u koloni i čekaju da maneken završi svoju seansu na bini...Elka nismo vidjeli tj pravog jelena kao niti Losa ...možda i bolje....jedino preparinog primjerka na izalzu iz Polarnog kruga...

Uglavnom dosta opasno tako da veliki kamioni uglavnom imaju veliki roll bar 2" cijev sa debelom čeličnom mrežom da susret bude što manje bolan za kamionsku kabinu -kopiju australskih kamiona protiv klokana. Tu i tamo ćete primjetit veliku isušenu lokvu krvi koja govori o bliskim susretima treće vrste.

slika

Dosta je složeno jer ćete ga nać u usjeku na mostu ili najčešće na mjestu gdje mu se najmanje nadate ako vozite dosta brzo. Stoga sam ja spustio na brzinu od 70 km/h tako da mogu u miru razgledat okoliš i ne bit previše skoncentriran na cestu i promet a uz to potrošnja je manje od 10 litri- skoro pa 9. Posebno bih svako malo propustio nervozne kamiondžije, trkački uspaničene kamperiste te lokaklnu ekipu tako ako je nešto interesantno da mogu bez problema prikočit stat i na miru pogledat recimo interesantan vodopad, fjord ili ledenjak...jer promet nije uopće gust. Ali ako vam idiot visi na zadnjem braniku tada vaše naglo kočenje može bit problem ..... jer kreten ne drži razmak da ima vremena da vas zaobiđe...jer u biti nema pojma o sportskoj vožnji...trkači voze na branik...


Vrh
   
Prikaži postove “stare”:  Redanje  
Započni novu temu  Odgovori  [ 88 postova ]  Stranica Prethodna 1 2 3 4 5

Vremenska zona: UTC+02:00


Online

Trenutno korisnika/ca: Nema prijavljenih korisnika/ca. i 1 gost.


Ne možeš započinjati nove teme.
Ne možeš odgovarati na postove.
Ne možeš uređivati svoje postove.
Ne možeš izbrisati svoje postove.

Traži:
Forum(o)Bir:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
HR (CRO) by Ančica Sečan